Jak długo trwa pozycjonowanie stron internetowych?
[fusion_builder_container hundred_percent="no" hundred_percent_height="no" hundred_percent_height_scroll="no" hundred_percent_height_center_content="yes" equal_height_columns="no" menu_anchor="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" status="published" publish_date="" class="" id="" background_color="" background_image="" background_position="center center" background_repeat="no-repeat" fade="no" background_parallax="none" enable_mobile="no" parallax_speed="0.3" video_mp4="" video_webm="" video_ogv="" video_url="" video_aspect_ratio="16:9" video_loop="yes" video_mute="yes" video_preview_image="" border_size="" border_color="" border_style="solid" margin_top="" margin_bottom="" padding_top="" padding_right="" padding_bottom="" padding_left="" admin_label="nagłówek i wstep" admin_toggled="no"][fusion_builder_row][fusion_builder_column type="1_1" layout="1_1" spacing="" center_content="no" link="" target="_self" min_height="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id="" background_color="" background_image="" background_image_id="" background_position="left top" background_repeat="no-repeat" hover_type="none" border_size="0" border_color="" border_style="solid" border_position="all" padding_top="" padding_right="" padding_bottom="" padding_left="" margin_top="" margin_bottom="" animation_type="" animation_direction="left" animation_speed="0.3" animation_offset="" last="no"][fusion_title hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id="" content_align="left" size="1" font_size="40" line_height="" letter_spacing="" margin_top="" margin_bottom="" text_color="" style_type="default" sep_color=""]
Pytanie: Ile trwa pozycjonowanie strony www?
[/fusion_title][fusion_title hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id="" content_align="left" size="2" font_size="20" line_height="1.4" letter_spacing="" margin_top="" margin_bottom="" text_color="#333333" style_type="default" sep_color=""]
Chociaż istnieje wiele pytań dotyczących pozycjonowania stron, niewiele jest aż tak trudnych do odpowiedzi pytań jak "Ile czasu potrwa pozycjonowanie mojej strony www?". Przyczyną tej trudności jest fakt konieczności uwzględnienia wszystkich zmiennych i czynników, które odgrywają rolę w optymalizacji własnej strony internetowej, oraz konieczność ocenienia i wzięcia pod uwagę tych samych zmiennych w działaniach pozycjonerskich konkurencji.
[/fusion_title][fusion_text columns="" column_min_width="" column_spacing="" rule_style="default" rule_size="" rule_color="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id=""]
Może to sprawić, że już skomplikowane pytanie staje się o wiele trudniejsze do udzielenia odpowiedzi.
Krótka odpowiedź brzmi: "to zależy".
Niestety, nie dam ci określonego czasu na wyniki SEO, ponieważ jest to niemożliwe. Nie podzielę się także tajną formułą, aby odpowiedzieć na to pytanie, ponieważ po prostu nie istnieje.
Jednak odpowiedź na to pytanie nie jest czystym zgadywaniem. Prawda jest taka, że czas, jaki potrzeba na wypozycjonowanie strony, sprowadza się do analizy kilku zmiennych ważnych dla twojej strony internetowej i porównanie ich z tymi samymi zmiennymi dla stron internetowych twoich konkurentów.
Istnieją trzy szczególne kryteria, które odgrywają istotną rolę w czasie trwania SEO: konkurencji, linków przychodzących i treści.
[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container][fusion_builder_container hundred_percent="no" hundred_percent_height="no" hundred_percent_height_scroll="no" hundred_percent_height_center_content="yes" equal_height_columns="no" menu_anchor="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" status="published" publish_date="" class="" id="" background_color="" background_image="" background_position="center center" background_repeat="no-repeat" fade="no" background_parallax="none" enable_mobile="no" parallax_speed="0.3" video_mp4="" video_webm="" video_ogv="" video_url="" video_aspect_ratio="16:9" video_loop="yes" video_mute="yes" video_preview_image="" border_size="" border_color="" border_style="solid" margin_top="" margin_bottom="" padding_top="" padding_right="" padding_bottom="" padding_left="" admin_label="Konkurencja" admin_toggled="yes"][fusion_builder_row][fusion_builder_column type="1_1" layout="1_1" spacing="" center_content="no" link="" target="_self" min_height="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id="" background_color="" background_image="" background_image_id="" background_position="left top" background_repeat="no-repeat" hover_type="none" border_size="0" border_color="" border_style="solid" border_position="all" padding_top="" padding_right="" padding_bottom="" padding_left="" margin_top="" margin_bottom="" animation_type="" animation_direction="left" animation_speed="0.3" animation_offset="" last="no"][fusion_title hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id="" content_align="left" size="3" font_size="26" line_height="1.4" letter_spacing="" margin_top="5%" margin_bottom="" text_color="#333333" style_type="default" sep_color=""]
Konkurencja
[/fusion_title][fusion_text columns="" column_min_width="" column_spacing="" rule_style="default" rule_size="" rule_color="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id=""]
Jeśli sprzedajesz egzotyczne lub unikalne produkty w rodzaju np. pastylek o smaku łososia, prawdopodobnie nie napotkasz żadnej konkurencji. Jednak ci z nas, którzy sprzedają bardziej popularne produkty i usługi, które ludzie rzeczywiście wyszukują i kupią, będą musieli stawić czoła różnym poziomom konkurencji w zależności od popytu.
Na przykład hydraulik obsługujący niewielki rynek lokalny stanąłby w obliczu mniejszej konkurencji niż pośrednik w obrocie nieruchomościami w tym samym mieście, który z kolei byłby mniej konkurencyjny niż ogólnokrajowa firma hipoteczna.
Jak możesz sobie wyobrazić, im więcej stron internetowych konkurencji, tym więcej czasu zajmie Ci uzyskanie wyników.
Zarówno trudność, jak i niezbędny czas potrzebny na uzyskanie dobrych pozycji w wyszukiwaniach będą zwykle przebiegać zgodnie z krzywą dzwonka. Niższe rankingi są łatwiejsze do zdobycia. Ich "przeskoczenie" będzie stawało się coraz trudniejsze, im bliżej do pierwszej strony i tym więcej czasu zajmie im przewyższenie.
[/fusion_text][/fusion_builder_column][fusion_builder_column type="1_1" layout="1_1" spacing="" center_content="no" link="" target="_self" min_height="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id="" background_image_id="" background_color="" background_image="" background_position="left top" undefined="" background_repeat="no-repeat" hover_type="none" border_size="0" border_color="" border_style="solid" border_position="all" padding_top="" padding_right="" padding_bottom="" padding_left="" margin_top="50" margin_bottom="50" animation_type="" animation_direction="left" animation_speed="0.3" animation_offset="" last="no"][fusion_imageframe image_id="3675|full" max_width="80%" style_type="" blur="" stylecolor="" hover_type="liftup" bordersize="20" bordercolor="#ffffff" borderradius="" align="center" lightbox="yes" gallery_id="" lightbox_image="" lightbox_image_id="" alt="Badania z BrightLocal. Udział małych agencji w rynku lokalnego pozycjonowanie SEO." link="" linktarget="_self" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id="" animation_type="" animation_direction="left" animation_speed="0.3" animation_offset=""]https://produktfinalny.pl/wp-content/uploads/2019/02/krzywa-dzwonka.gif[/fusion_imageframe][/fusion_builder_column][fusion_builder_column type="1_1" layout="1_1" spacing="" center_content="no" link="" target="_self" min_height="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id="" background_color="" background_image="" background_image_id="" background_position="left top" background_repeat="no-repeat" hover_type="none" border_size="0" border_color="" border_style="solid" border_position="all" padding_top="" padding_right="" padding_bottom="" padding_left="" margin_top="" margin_bottom="" animation_type="" animation_direction="left" animation_speed="0.3" animation_offset="" last="no"][fusion_text columns="" column_min_width="" column_spacing="" rule_style="default" rule_size="" rule_color="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id=""]
Jest jeszcze jeden ważny i często pomijany aspekt konkurencji, z którego większość ludzi nawet nie zdaje sobie sprawy, i jest to korelacja pomiędzy wielkością konkurencji w obrębie niszy a kompetencją specjalistów SEO zajmujących najwyższe pozycje w tej niszy.
Pomyśl o tym w ten sposób:
Popyt powoduje, że firmy stają się niszą, co prowadzi do zwiększenia konkurencji. Ta konkurencja zmusza ich do oferowania bardziej konkurencyjnych ofert, co oznacza, że muszą oni przejąć większą część rynku, aby pozostać opłacalnym.
Jest to środowisko, które zwykle faworyzuje większe firmy z głębszymi kieszeniami - firmy, które stać na zatrudnienie najlepszych specjalistów SEO w branży.
Jeśli walczysz z tą sytuacją, masz przed sobą dłuższą i cięższą bitwę.
[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container][fusion_builder_container hundred_percent="no" hundred_percent_height="no" hundred_percent_height_scroll="no" hundred_percent_height_center_content="yes" equal_height_columns="no" menu_anchor="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" status="published" publish_date="" class="" id="" background_color="" background_image="" background_position="center center" background_repeat="no-repeat" fade="no" background_parallax="none" enable_mobile="no" parallax_speed="0.3" video_mp4="" video_webm="" video_ogv="" video_url="" video_aspect_ratio="16:9" video_loop="yes" video_mute="yes" video_preview_image="" border_size="" border_color="" border_style="solid" margin_top="" margin_bottom="" padding_top="" padding_right="" padding_bottom="" padding_left="" admin_label="Linki zwrotne" admin_toggled="yes"][fusion_builder_row][fusion_builder_column type="1_1" layout="1_1" spacing="" center_content="no" link="" target="_self" min_height="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id="" background_color="" background_image="" background_image_id="" background_position="left top" background_repeat="no-repeat" hover_type="none" border_size="0" border_color="" border_style="solid" border_position="all" padding_top="" padding_right="" padding_bottom="" padding_left="" margin_top="" margin_bottom="" animation_type="" animation_direction="left" animation_speed="0.3" animation_offset="" last="no"][fusion_title hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id="" content_align="left" size="3" font_size="26" line_height="1.4" letter_spacing="" margin_top="5%" margin_bottom="" text_color="#333333" style_type="default" sep_color=""]
Linki zwrotne
[/fusion_title][fusion_text columns="" column_min_width="" column_spacing="" rule_style="default" rule_size="" rule_color="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id=""]
Nie jest tajemnicą, że linki zwrotne nadal odgrywają ogromną rolę w SEO, ale ich wpływ na to, jak długo to trwa, zależy od kilku innych, głębszych czynników.
Pierwszy to liczba linków do Twojej witryny. Ogólnie rzecz biorąc, więcej linków pomoże szybciej osiągnąć sukces SEO, ale nie jest to tylko liczbowa gra na ilość.
Mnóstwo linków z niskiej jakości stron internetowych nie tylko nie pomoże w rankingu - mogłyby go skrzywdzić, spowalniając postępy. Zamiast tego musisz skupić się na wysokiej jakości linkach z odpowiednich stron internetowych.
Wreszcie, zarówno szybkość, z jaką uzyskujesz linki, jak i szybkość, z jaką historycznie uzyskałeś linki, są również czynnikami, ponieważ ogólnie gwałtowny wzrost wskazuje na nienaturalną próbę manipulowania rankingiem.
[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container][fusion_builder_container admin_label="Krzywe wzrostu" hundred_percent="no" hundred_percent_height="no" hundred_percent_height_scroll="no" hundred_percent_height_center_content="yes" equal_height_columns="yes" menu_anchor="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" status="published" publish_date="" class="" id="" background_color="" background_image="" background_position="center center" background_repeat="no-repeat" fade="no" background_parallax="none" enable_mobile="no" parallax_speed="0.3" video_mp4="" video_webm="" video_ogv="" video_url="" video_aspect_ratio="16:9" video_loop="yes" video_mute="yes" video_preview_image="" border_size="" border_color="" border_style="solid" margin_top="5%" margin_bottom="5%" padding_top="" padding_right="" padding_bottom="" padding_left="" admin_toggled="yes"][fusion_builder_row][fusion_builder_column type="1_3" layout="1_3" spacing="5%" center_content="yes" link="" target="_self" min_height="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id="" background_image_id="" background_color="" background_image="" background_position="left top" undefined="" background_repeat="no-repeat" hover_type="none" border_size="0" border_color="" border_style="solid" border_position="all" padding_top="" padding_right="" padding_bottom="" padding_left="" margin_top="" margin_bottom="" animation_type="" animation_direction="left" animation_speed="0.3" animation_offset="" last="no"][fusion_text columns="" column_min_width="" column_spacing="" rule_style="default" rule_size="" rule_color="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id=""]
Taka krzywa wygląda naturalnie:
[/fusion_text][fusion_imageframe image_id="3679|full" max_width="80%" style_type="" blur="" stylecolor="" hover_type="liftup" bordersize="20" bordercolor="#ffffff" borderradius="" align="center" lightbox="yes" gallery_id="" lightbox_image="" lightbox_image_id="" alt="Krzywa obrazująca naturalnie pozyskiwane linki zwrotne" link="" linktarget="_self" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id="" animation_type="" animation_direction="left" animation_speed="0.3" animation_offset=""]https://produktfinalny.pl/wp-content/uploads/2019/02/krzywa-pokazujaca-naturalnie-pozyskiwane-linki-zwrotne.gif[/fusion_imageframe][/fusion_builder_column][fusion_builder_column type="1_3" layout="1_3" spacing="5%" center_content="yes" link="" target="_self" min_height="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id="" background_image_id="" background_color="" background_image="" background_position="left top" undefined="" background_repeat="no-repeat" hover_type="none" border_size="0" border_color="" border_style="solid" border_position="all" padding_top="" padding_right="" padding_bottom="" padding_left="" margin_top="" margin_bottom="" animation_type="" animation_direction="left" animation_speed="0.3" animation_offset="" last="no"][fusion_text columns="" column_min_width="" column_spacing="" rule_style="default" rule_size="" rule_color="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id=""]
Taka krzywa mniej naturalnie, ale w zależności od innych czynników, takich jak niedawne relacje w mediach, wprowadzenie nowego produktu lub nowej kampanii marketingowej, może być całkowicie naturalna:
[/fusion_text][fusion_imageframe image_id="3684|full" max_width="80%" style_type="" blur="" stylecolor="" hover_type="liftup" bordersize="20" bordercolor="#ffffff" borderradius="" align="center" lightbox="yes" gallery_id="" lightbox_image="" lightbox_image_id="" alt="Krzywa obrazująca możliwie naturalnie pozyskiwane linki zwrotne" link="" linktarget="_self" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id="" animation_type="" animation_direction="left" animation_speed="0.3" animation_offset=""]https://produktfinalny.pl/wp-content/uploads/2019/02/krzywa-pokazujaca-mozliwie-naturalnie-pozyskiwane-linki-zwrotne.gif[/fusion_imageframe][/fusion_builder_column][fusion_builder_column type="1_3" layout="1_3" spacing="5%" center_content="yes" link="" target="_self" min_height="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id="" background_image_id="" background_color="" background_image="" background_position="left top" undefined="" background_repeat="no-repeat" hover_type="none" border_size="0" border_color="" border_style="solid" border_position="all" padding_top="" padding_right="" padding_bottom="" padding_left="" margin_top="" margin_bottom="" animation_type="" animation_direction="left" animation_speed="0.3" animation_offset="" last="no"][fusion_text columns="" column_min_width="" column_spacing="" rule_style="default" rule_size="" rule_color="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id=""]
Taka krzywa wygląda tak naturalnie jak sztuczna, pomarańczowa opalenizna w spreju 🙂
[/fusion_text][fusion_imageframe image_id="3686|full" max_width="80%" style_type="" blur="" stylecolor="" hover_type="liftup" bordersize="20" bordercolor="#ffffff" borderradius="" align="center" lightbox="yes" gallery_id="" lightbox_image="" lightbox_image_id="" alt="Krzywa obrazująca naturalnie pozyskiwane linki zwrotne" link="" linktarget="_self" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id="" animation_type="" animation_direction="left" animation_speed="0.3" animation_offset=""]https://produktfinalny.pl/wp-content/uploads/2019/02/krzywa-pokazujaca-nie-naturalnie-pozyskiwane-linki-zwrotne.gif[/fusion_imageframe][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container][fusion_builder_container hundred_percent="no" hundred_percent_height="no" hundred_percent_height_scroll="no" hundred_percent_height_center_content="yes" equal_height_columns="no" menu_anchor="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" status="published" publish_date="" class="" id="" background_color="" background_image="" background_position="center center" background_repeat="no-repeat" fade="no" background_parallax="none" enable_mobile="no" parallax_speed="0.3" video_mp4="" video_webm="" video_ogv="" video_url="" video_aspect_ratio="16:9" video_loop="yes" video_mute="yes" video_preview_image="" border_size="" border_color="" border_style="solid" margin_top="" margin_bottom="" padding_top="" padding_right="" padding_bottom="" padding_left="" admin_label="Linki zwrotne dalej" admin_toggled="yes"][fusion_builder_row][fusion_builder_column type="1_1" layout="1_1" spacing="" center_content="no" link="" target="_self" min_height="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id="" background_color="" background_image="" background_image_id="" background_position="left top" background_repeat="no-repeat" hover_type="none" border_size="0" border_color="" border_style="solid" border_position="all" padding_top="" padding_right="" padding_bottom="" padding_left="" margin_top="" margin_bottom="" animation_type="" animation_direction="left" animation_speed="0.3" animation_offset="" last="no"][fusion_text columns="" column_min_width="" column_spacing="" rule_style="default" rule_size="" rule_color="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id=""]
Zasadniczo im szybciej zdobywasz odpowiednie, wysokiej jakości linki, tym szybciej uzyskasz rangę, ale z jednym zastrzeżeniem. Prędkość zdobywanych linków - szybkość, z jaką uzyskujesz linki zwrotne - powinna mieć względnie stabilny wzrost.
Jeśli Twoja taktyka budowania linków jest zgodna z wytycznymi Google, powinno to nastąpić naturalnie. Zwykle tylko wtedy, gdy stosujesz zakazane, nie uczciwe techniki SEO, tak zwane "Black Hat SEO", pojawiają się nienaturalne zachwiania pozycji, które mogą spowolnić twój postęp.
[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container][fusion_builder_container hundred_percent="no" hundred_percent_height="no" hundred_percent_height_scroll="no" hundred_percent_height_center_content="yes" equal_height_columns="no" menu_anchor="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" status="published" publish_date="" class="" id="" background_color="" background_image="" background_position="center center" background_repeat="no-repeat" fade="no" background_parallax="none" enable_mobile="no" parallax_speed="0.3" video_mp4="" video_webm="" video_ogv="" video_url="" video_aspect_ratio="16:9" video_loop="yes" video_mute="yes" video_preview_image="" border_size="" border_color="" border_style="solid" margin_top="" margin_bottom="" padding_top="" padding_right="" padding_bottom="" padding_left="" admin_label="Tresc" admin_toggled="yes"][fusion_builder_row][fusion_builder_column type="1_1" layout="1_1" spacing="" center_content="no" link="" target="_self" min_height="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id="" background_color="" background_image="" background_image_id="" background_position="left top" background_repeat="no-repeat" hover_type="none" border_size="0" border_color="" border_style="solid" border_position="all" padding_top="" padding_right="" padding_bottom="" padding_left="" margin_top="" margin_bottom="" animation_type="" animation_direction="left" animation_speed="0.3" animation_offset="" last="no"][fusion_title hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id="" content_align="left" size="3" font_size="26" line_height="1.4" letter_spacing="" margin_top="5%" margin_bottom="" text_color="#333333" style_type="default" sep_color=""]
Treść
[/fusion_title][fusion_text columns="" column_min_width="" column_spacing="" rule_style="default" rule_size="" rule_color="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id=""]
Treści publikowane na twojej stronie odgrywają znaczącą rolę w tym, jak szybko widzisz wyniki, a pierwszą rzeczą, którą musisz wiedzieć, jest to, że jakość ma ogromne znaczenie.
Na szczęście dni publikowania setek 300-tekstowych artykułów, zamówionych na internecie, niewiele pomogą jeśli chodzi o twój ranking.
Nie należy interpretować tego faktu, że każdy opublikowany materiał musi być bestią o sile 4000 słów. W rzeczywistości nie ma minimalnej, a nawet idealnej długości - treść musi być wystarczająco długa, aby rozwiązać problem odwiedzającego.
Istnieje mit, że powinieneś powoli publikować nowe treści, co wynika z teorii, że publikowanie wielu nowych treści na raz może wyglądać nienaturalnie w Google, a tym samym może zaszkodzić twojemu rankingowi. Można zrozumieć, że ludzie mogą uwierzyć w ten mit, ale oficjalnie obaliło go samo Google.
Jeśli masz świetne artykuły gotowe do "odpalenia", nie ma powodu z punktu widzenia SEO, aby nie opublikować ich od razu. Im szybciej je opublikujesz, tym szybciej wpłynie to pozytywnie na Twój ranking. Czekanie tylko sprawia, że twoje SEO trwa dłużej.
Warto też zauważyć, że ranking strony internetowej koreluje z jej wiekiem. Innymi słowy, nowsze strony mają tendencję do nie rankowania tak dobrze jak starsze strony, ale wynika to z innych czynników, a nie wieku.
W tym temacie zalecam utrzymanie spójnego harmonogramu publikowania, a nie publikowania w strumieniach z dwóch powodów:
- pokazuje to Google, że nowe treści są dodawane do Twojej witryny regularnie, co generalnie zachęca ich roboty do częstszego indeksowania. Pomaga to przyspieszyć działania SEO.
- zachęca to użytkowników do częstszego powrotu do Twojej strony, co może pomóc w wysyłaniu pozytywnych sygnałów o użytkownikach do Google, a co za tym idzie, przyśpieszyć działania SEO.
[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container][fusion_builder_container hundred_percent="no" hundred_percent_height="no" hundred_percent_height_scroll="no" hundred_percent_height_center_content="yes" equal_height_columns="no" menu_anchor="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" status="published" publish_date="" class="" id="" background_color="" background_image="" background_position="center center" background_repeat="no-repeat" fade="no" background_parallax="none" enable_mobile="no" parallax_speed="0.3" video_mp4="" video_webm="" video_ogv="" video_url="" video_aspect_ratio="16:9" video_loop="yes" video_mute="yes" video_preview_image="" border_size="" border_color="" border_style="solid" margin_top="" margin_bottom="" padding_top="" padding_right="" padding_bottom="" padding_left="" admin_label="zgadywanie w oparciu o fakty" admin_toggled="yes"][fusion_builder_row][fusion_builder_column type="1_1" layout="1_1" spacing="" center_content="no" link="" target="_self" min_height="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id="" background_color="" background_image="" background_image_id="" background_position="left top" background_repeat="no-repeat" hover_type="none" border_size="0" border_color="" border_style="solid" border_position="all" padding_top="" padding_right="" padding_bottom="" padding_left="" margin_top="" margin_bottom="" animation_type="" animation_direction="left" animation_speed="0.3" animation_offset="" last="no"][fusion_title hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id="" content_align="left" size="3" font_size="26" line_height="1.4" letter_spacing="" margin_top="5%" margin_bottom="" text_color="#333333" style_type="default" sep_color=""]
A więc, czy określenie czasu potrzebnego na pozycjonowanie strony jest tylko przypuszczeniem w oparciu o fakty?
[/fusion_title][fusion_text columns="" column_min_width="" column_spacing="" rule_style="default" rule_size="" rule_color="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id=""]
Praca specjalistów SEO jest bardzo podobna do pracy meteorologów, gdzie pomimo całej naszej wiedzy, doświadczenia i narzędzi często mylimy się. I podobnie jak mój lokalny meteorolog, którego chcę się udusić, gdy moje plany na słonecznego grilla zostają zrujnowane przez deszcz, który obiecał, nie nastąpi, nasi klienci są często tak samo sfrustrowani, kiedy nie widzą wyników z ich kampanii SEO tak szybko, jak by chcieli.
Częścią pracy pozycjonera SEO jest zarządzanie oczekiwaniami klientów. Jest to obszar, w której wielu zawodzi.
Wielu klientów ma obecnie nierealistyczne oczekiwania przez to, że na początku powiedziano im dokładnie to co chcieliby usłyszeć. W rezultacie wiele osób uważa, że pozyskanie wysokich miejsc w Google jest czymś, co zajmuje tylko kilka tygodni lub nawet miesięcy.
Owszem można zaobserwować poprawę w rankingu organicznym i zwiększyć ruch na stronie w przypadku słów kluczowych z niewielką konkurencją w ciągu zaledwie kilku tygodni. Również słowa kluczowe i zwroty umiarkowanie konkurencyjne mogą potrwać miesiącami do wypozycjonowania, ale słowa kluczowe o wysokiej konkurencyjności mogą potrwać nawet rok lub dłużej!
Na przykład mój zespół był w stanie wypozycjonować stronę internetową dla firmy, która od kilku lat działała na rynku na 1 miejsce pod słowo "firma marketingowa". Jednak pomimo naszych umiejętności, siły roboczej i zasobów, osiągnięcie tego celu zajęło nam około roku konsekwentnej pracy.
Z drugiej strony, inny klient praktycznie pozbawiony obecności w Internecie przyszedł do nas, kiedy inna strona internetowa opublikowała całkowicie usunięte z kontekstu, niepochlebne informacje o nim. Ponieważ strona ta zajmowała pierwsze miejsce w Google na jego własne nazwisko, kosztowało go to znaczną część przychodów i utratę reputacji. Na szczęście konkurencja na jego nazwisko była niewielka, a omawiana strona internetowa nie miała dużego autorytetu, więc udało nam się, w ciągu zaledwie kilku tygodni wypełnić pierwsze strony w wynikach wyszukiwania stronami, które to my kontrolowaliśmy.
Widziałem też przypadki, w których klienci, a nawet agencje stosowały taktyki, które naruszają wskazówki Google dla webmasterów, aby przyspieszyć ten proces. Chociaż może to zadziałać w krótkim czasie, w końcu spotka Cię kara i skończysz jeszcze niżej niż tam gdzie zaczynałeś.
[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container][fusion_builder_container hundred_percent="no" hundred_percent_height="no" hundred_percent_height_scroll="no" hundred_percent_height_center_content="yes" equal_height_columns="no" menu_anchor="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" status="published" publish_date="" class="" id="" background_color="" background_image="" background_position="center center" background_repeat="no-repeat" fade="no" background_parallax="none" enable_mobile="no" parallax_speed="0.3" video_mp4="" video_webm="" video_ogv="" video_url="" video_aspect_ratio="16:9" video_loop="yes" video_mute="yes" video_preview_image="" border_size="" border_color="" border_style="solid" margin_top="" margin_bottom="" padding_top="" padding_right="" padding_bottom="" padding_left="" admin_label="info prost z google" admin_toggled="yes"][fusion_builder_row][fusion_builder_column type="1_1" layout="1_1" spacing="" center_content="no" link="" target="_self" min_height="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id="" background_color="" background_image="" background_image_id="" background_position="left top" background_repeat="no-repeat" hover_type="none" border_size="0" border_color="" border_style="solid" border_position="all" padding_top="" padding_right="" padding_bottom="" padding_left="" margin_top="" margin_bottom="" animation_type="" animation_direction="left" animation_speed="0.3" animation_offset="" last="no"][fusion_title hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id="" content_align="left" size="3" font_size="26" line_height="1.4" letter_spacing="" margin_top="5%" margin_bottom="" text_color="#333333" style_type="default" sep_color=""]
Informacje z pierwszej ręki
[/fusion_title][fusion_text columns="" column_min_width="" column_spacing="" rule_style="default" rule_size="" rule_color="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id=""]
Musisz być przygotowany na to, by zainwestować od kilku miesięcy do roku, zanim zobaczysz wyniki swoich działań SEO, ale nawet wtedy niekoniecznie będziesz na pierwszym miejscu. W rzeczywistości, zgodnie z kompleksową analizą statystyczną przeprowadzoną przez Tima Soulo, tylko 5,7 procent wszystkich nowo opublikowanych stron trafi do pierwszej dziesiątki Google w ciągu roku.
Pozycjonowanie stron to ciągły wysiłek, który nigdy nie będzie kompletny, jak wyjaśnił Jim Hedger z witryny Webcology:
Strony zaczną dość szybko wyświetlać się pod swoim adresem URL, a wkrótce potem będą wyświetlane ich słówa kluczowe zawierające nazwę marki. Jednak konkurowanie o pozycje dla "nie markowych" słów kluczowych związanych z usługami lub produktami lub większe zaangażowanie w wyszukiwaniu lokalnym to długoterminowy wysiłek, który nigdy nie jest skończony.
[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container][fusion_builder_container hundred_percent="no" hundred_percent_height="no" hundred_percent_height_scroll="no" hundred_percent_height_center_content="yes" equal_height_columns="no" menu_anchor="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" status="published" publish_date="" class="" id="" background_color="" background_image="" background_position="center center" background_repeat="no-repeat" fade="no" background_parallax="none" enable_mobile="no" parallax_speed="0.3" video_mp4="" video_webm="" video_ogv="" video_url="" video_aspect_ratio="16:9" video_loop="yes" video_mute="yes" video_preview_image="" border_size="" border_color="" border_style="solid" margin_top="" margin_bottom="" padding_top="" padding_right="" padding_bottom="" padding_left="" admin_label="wnioski" admin_toggled="yes"][fusion_builder_row][fusion_builder_column type="1_1" layout="1_1" spacing="" center_content="no" link="" target="_self" min_height="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id="" background_color="" background_image="" background_image_id="" background_position="left top" background_repeat="no-repeat" hover_type="none" border_size="0" border_color="" border_style="solid" border_position="all" padding_top="" padding_right="" padding_bottom="" padding_left="" margin_top="" margin_bottom="" animation_type="" animation_direction="left" animation_speed="0.3" animation_offset="" last="no"][fusion_title hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id="" content_align="left" size="3" font_size="26" line_height="1.4" letter_spacing="" margin_top="5%" margin_bottom="" text_color="#333333" style_type="default" sep_color=""]
Wnioski
[/fusion_title][fusion_text columns="" column_min_width="" column_spacing="" rule_style="default" rule_size="" rule_color="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id=""]
Nie można dokładnie przewidzieć, kiedy osiągniesz najwyższy ranking dla danego słowa kluczowego lub zwrotu. Można jednak uzyskać wysoce wyedukowane przypuszczenie na podstawie pewnych zmiennych. Z biegiem czasu i doświadczenia można lepiej zrozumieć, jak długo może to potrwać proces pozycjonowania w danej niszy.
[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container][fusion_builder_container admin_label="Credits" hundred_percent="no" hundred_percent_height="no" hundred_percent_height_scroll="no" hundred_percent_height_center_content="yes" equal_height_columns="no" menu_anchor="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" status="published" publish_date="" class="" id="" background_color="#ededed" background_image="" background_position="center center" background_repeat="no-repeat" fade="no" background_parallax="none" enable_mobile="no" parallax_speed="0.3" video_mp4="" video_webm="" video_ogv="" video_url="" video_aspect_ratio="16:9" video_loop="yes" video_mute="yes" video_preview_image="" border_size="" border_color="" border_style="solid" margin_top="5%" margin_bottom="" padding_top="3%" padding_right="3%" padding_bottom="2%" padding_left="3%"][fusion_builder_row][fusion_builder_column type="1_1" layout="1_1" spacing="" center_content="no" link="" target="_self" min_height="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id="" background_color="" background_image="" background_image_id="" background_position="left top" background_repeat="no-repeat" hover_type="none" border_size="0" border_color="" border_style="solid" border_position="all" padding_top="" padding_right="" padding_bottom="" padding_left="" margin_top="" margin_bottom="" animation_type="" animation_direction="left" animation_speed="0.3" animation_offset="" last="no"][fusion_text columns="" column_min_width="" column_spacing="" rule_style="default" rule_size="" rule_color="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id=""]
Obrazek zapożyczony od: https://ahrefs.com/blog/how-long-does-it-take-to-rank/
Oryginalny tekst w języku angielskim: https://www.searchenginejournal.com/seo-101/how-long-seo-takes/
[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]