Jak długo trwa pozycjonowanie stron internetowych?

[fusion_builder_container hundred_percent="no" hundred_percent_height="no" hundred_percent_height_scroll="no" hundred_percent_height_center_content="yes" equal_height_columns="no" menu_anchor="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" status="published" publish_date="" class="" id="" background_color="" background_image="" background_position="center center" background_repeat="no-repeat" fade="no" background_parallax="none" enable_mobile="no" parallax_speed="0.3" video_mp4="" video_webm="" video_ogv="" video_url="" video_aspect_ratio="16:9" video_loop="yes" video_mute="yes" video_preview_image="" border_size="" border_color="" border_style="solid" margin_top="" margin_bottom="" padding_top="" padding_right="" padding_bottom="" padding_left="" admin_label="nagłówek i wstep" admin_toggled="no"][fusion_builder_row][fusion_builder_column type="1_1" layout="1_1" spacing="" center_content="no" link="" target="_self" min_height="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id="" background_color="" background_image="" background_image_id="" background_position="left top" background_repeat="no-repeat" hover_type="none" border_size="0" border_color="" border_style="solid" border_position="all" padding_top="" padding_right="" padding_bottom="" padding_left="" margin_top="" margin_bottom="" animation_type="" animation_direction="left" animation_speed="0.3" animation_offset="" last="no"][fusion_title hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id="" content_align="left" size="1" font_size="40" line_height="" letter_spacing="" margin_top="" margin_bottom="" text_color="" style_type="default" sep_color=""]

Pytanie: Ile trwa pozycjonowanie strony www?

[/fusion_title][fusion_title hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id="" content_align="left" size="2" font_size="20" line_height="1.4" letter_spacing="" margin_top="" margin_bottom="" text_color="#333333" style_type="default" sep_color=""]

Chociaż istnieje wiele pytań dotyczących pozycjonowania stron, niewiele jest aż tak trudnych do odpowiedzi pytań jak "Ile czasu potrwa pozycjonowanie mojej strony www?". Przyczyną tej trudności jest fakt konieczności uwzględnienia wszystkich zmiennych i czynników, które odgrywają rolę w optymalizacji własnej strony internetowej, oraz konieczność ocenienia i wzięcia pod uwagę tych samych zmiennych w działaniach pozycjonerskich konkurencji.

[/fusion_title][fusion_text columns="" column_min_width="" column_spacing="" rule_style="default" rule_size="" rule_color="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id=""]

Może to sprawić, że już skomplikowane pytanie staje się o wiele trudniejsze do udzielenia odpowiedzi.

Krótka odpowiedź brzmi: "to zależy".

Niestety, nie dam ci określonego czasu na wyniki SEO, ponieważ jest to niemożliwe. Nie podzielę się także tajną formułą, aby odpowiedzieć na to pytanie, ponieważ po prostu nie istnieje.

Jednak odpowiedź na to pytanie nie jest czystym zgadywaniem. Prawda jest taka, że czas, jaki potrzeba na wypozycjonowanie strony, sprowadza się do analizy kilku zmiennych ważnych dla twojej strony internetowej i porównanie ich z tymi samymi zmiennymi dla stron internetowych twoich konkurentów.

Istnieją trzy szczególne kryteria, które odgrywają istotną rolę w czasie trwania SEO: konkurencji, linków przychodzących i treści.

[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container][fusion_builder_container hundred_percent="no" hundred_percent_height="no" hundred_percent_height_scroll="no" hundred_percent_height_center_content="yes" equal_height_columns="no" menu_anchor="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" status="published" publish_date="" class="" id="" background_color="" background_image="" background_position="center center" background_repeat="no-repeat" fade="no" background_parallax="none" enable_mobile="no" parallax_speed="0.3" video_mp4="" video_webm="" video_ogv="" video_url="" video_aspect_ratio="16:9" video_loop="yes" video_mute="yes" video_preview_image="" border_size="" border_color="" border_style="solid" margin_top="" margin_bottom="" padding_top="" padding_right="" padding_bottom="" padding_left="" admin_label="Konkurencja" admin_toggled="yes"][fusion_builder_row][fusion_builder_column type="1_1" layout="1_1" spacing="" center_content="no" link="" target="_self" min_height="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id="" background_color="" background_image="" background_image_id="" background_position="left top" background_repeat="no-repeat" hover_type="none" border_size="0" border_color="" border_style="solid" border_position="all" padding_top="" padding_right="" padding_bottom="" padding_left="" margin_top="" margin_bottom="" animation_type="" animation_direction="left" animation_speed="0.3" animation_offset="" last="no"][fusion_title hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id="" content_align="left" size="3" font_size="26" line_height="1.4" letter_spacing="" margin_top="5%" margin_bottom="" text_color="#333333" style_type="default" sep_color=""]

Konkurencja

[/fusion_title][fusion_text columns="" column_min_width="" column_spacing="" rule_style="default" rule_size="" rule_color="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id=""]

Jeśli sprzedajesz egzotyczne lub unikalne produkty w rodzaju np. pastylek o smaku łososia, prawdopodobnie nie napotkasz żadnej konkurencji. Jednak ci z nas, którzy sprzedają bardziej popularne produkty i usługi, które ludzie rzeczywiście wyszukują i kupią, będą musieli stawić czoła różnym poziomom konkurencji w zależności od popytu.

Na przykład hydraulik obsługujący niewielki rynek lokalny stanąłby w obliczu mniejszej konkurencji niż pośrednik w obrocie nieruchomościami w tym samym mieście, który z kolei byłby mniej konkurencyjny niż ogólnokrajowa firma hipoteczna.

Jak możesz sobie wyobrazić, im więcej stron internetowych konkurencji, tym więcej czasu zajmie Ci uzyskanie wyników.

Zarówno trudność, jak i niezbędny czas potrzebny na uzyskanie dobrych pozycji w wyszukiwaniach będą zwykle przebiegać zgodnie z krzywą dzwonka. Niższe rankingi są łatwiejsze do zdobycia. Ich "przeskoczenie" będzie stawało się coraz trudniejsze, im bliżej do pierwszej strony i tym więcej czasu zajmie im przewyższenie.

[/fusion_text][/fusion_builder_column][fusion_builder_column type="1_1" layout="1_1" spacing="" center_content="no" link="" target="_self" min_height="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id="" background_image_id="" background_color="" background_image="" background_position="left top" undefined="" background_repeat="no-repeat" hover_type="none" border_size="0" border_color="" border_style="solid" border_position="all" padding_top="" padding_right="" padding_bottom="" padding_left="" margin_top="50" margin_bottom="50" animation_type="" animation_direction="left" animation_speed="0.3" animation_offset="" last="no"][fusion_imageframe image_id="3675|full" max_width="80%" style_type="" blur="" stylecolor="" hover_type="liftup" bordersize="20" bordercolor="#ffffff" borderradius="" align="center" lightbox="yes" gallery_id="" lightbox_image="" lightbox_image_id="" alt="Badania z BrightLocal. Udział małych agencji w rynku lokalnego pozycjonowanie SEO." link="" linktarget="_self" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id="" animation_type="" animation_direction="left" animation_speed="0.3" animation_offset=""]https://produktfinalny.pl/wp-content/uploads/2019/02/krzywa-dzwonka.gif[/fusion_imageframe][/fusion_builder_column][fusion_builder_column type="1_1" layout="1_1" spacing="" center_content="no" link="" target="_self" min_height="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id="" background_color="" background_image="" background_image_id="" background_position="left top" background_repeat="no-repeat" hover_type="none" border_size="0" border_color="" border_style="solid" border_position="all" padding_top="" padding_right="" padding_bottom="" padding_left="" margin_top="" margin_bottom="" animation_type="" animation_direction="left" animation_speed="0.3" animation_offset="" last="no"][fusion_text columns="" column_min_width="" column_spacing="" rule_style="default" rule_size="" rule_color="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id=""]

Jest jeszcze jeden ważny i często pomijany aspekt konkurencji, z którego większość ludzi nawet nie zdaje sobie sprawy, i jest to korelacja pomiędzy wielkością konkurencji w obrębie niszy a kompetencją specjalistów SEO zajmujących najwyższe pozycje w tej niszy.

Pomyśl o tym w ten sposób:

Popyt powoduje, że firmy stają się niszą, co prowadzi do zwiększenia konkurencji. Ta konkurencja zmusza ich do oferowania bardziej konkurencyjnych ofert, co oznacza, że muszą oni przejąć większą część rynku, aby pozostać opłacalnym.

Jest to środowisko, które zwykle faworyzuje większe firmy z głębszymi kieszeniami - firmy, które stać na zatrudnienie najlepszych specjalistów SEO w branży.

Jeśli walczysz z tą sytuacją, masz przed sobą dłuższą i cięższą bitwę.

[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container][fusion_builder_container hundred_percent="no" hundred_percent_height="no" hundred_percent_height_scroll="no" hundred_percent_height_center_content="yes" equal_height_columns="no" menu_anchor="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" status="published" publish_date="" class="" id="" background_color="" background_image="" background_position="center center" background_repeat="no-repeat" fade="no" background_parallax="none" enable_mobile="no" parallax_speed="0.3" video_mp4="" video_webm="" video_ogv="" video_url="" video_aspect_ratio="16:9" video_loop="yes" video_mute="yes" video_preview_image="" border_size="" border_color="" border_style="solid" margin_top="" margin_bottom="" padding_top="" padding_right="" padding_bottom="" padding_left="" admin_label="Linki zwrotne" admin_toggled="yes"][fusion_builder_row][fusion_builder_column type="1_1" layout="1_1" spacing="" center_content="no" link="" target="_self" min_height="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id="" background_color="" background_image="" background_image_id="" background_position="left top" background_repeat="no-repeat" hover_type="none" border_size="0" border_color="" border_style="solid" border_position="all" padding_top="" padding_right="" padding_bottom="" padding_left="" margin_top="" margin_bottom="" animation_type="" animation_direction="left" animation_speed="0.3" animation_offset="" last="no"][fusion_title hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id="" content_align="left" size="3" font_size="26" line_height="1.4" letter_spacing="" margin_top="5%" margin_bottom="" text_color="#333333" style_type="default" sep_color=""]

Linki zwrotne

[/fusion_title][fusion_text columns="" column_min_width="" column_spacing="" rule_style="default" rule_size="" rule_color="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id=""]

Nie jest tajemnicą, że linki zwrotne nadal odgrywają ogromną rolę w SEO, ale ich wpływ na to, jak długo to trwa, zależy od kilku innych, głębszych czynników.

Pierwszy to liczba linków do Twojej witryny. Ogólnie rzecz biorąc, więcej linków pomoże szybciej osiągnąć sukces SEO, ale nie jest to tylko liczbowa gra na ilość.

Mnóstwo linków z niskiej jakości stron internetowych nie tylko nie pomoże w rankingu - mogłyby go skrzywdzić, spowalniając postępy. Zamiast tego musisz skupić się na wysokiej jakości linkach z odpowiednich stron internetowych.

Wreszcie, zarówno szybkość, z jaką uzyskujesz linki, jak i szybkość, z jaką historycznie uzyskałeś linki, są również czynnikami, ponieważ ogólnie gwałtowny wzrost wskazuje na nienaturalną próbę manipulowania rankingiem.

[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container][fusion_builder_container admin_label="Krzywe wzrostu" hundred_percent="no" hundred_percent_height="no" hundred_percent_height_scroll="no" hundred_percent_height_center_content="yes" equal_height_columns="yes" menu_anchor="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" status="published" publish_date="" class="" id="" background_color="" background_image="" background_position="center center" background_repeat="no-repeat" fade="no" background_parallax="none" enable_mobile="no" parallax_speed="0.3" video_mp4="" video_webm="" video_ogv="" video_url="" video_aspect_ratio="16:9" video_loop="yes" video_mute="yes" video_preview_image="" border_size="" border_color="" border_style="solid" margin_top="5%" margin_bottom="5%" padding_top="" padding_right="" padding_bottom="" padding_left="" admin_toggled="yes"][fusion_builder_row][fusion_builder_column type="1_3" layout="1_3" spacing="5%" center_content="yes" link="" target="_self" min_height="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id="" background_image_id="" background_color="" background_image="" background_position="left top" undefined="" background_repeat="no-repeat" hover_type="none" border_size="0" border_color="" border_style="solid" border_position="all" padding_top="" padding_right="" padding_bottom="" padding_left="" margin_top="" margin_bottom="" animation_type="" animation_direction="left" animation_speed="0.3" animation_offset="" last="no"][fusion_text columns="" column_min_width="" column_spacing="" rule_style="default" rule_size="" rule_color="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id=""]

Taka krzywa wygląda naturalnie:

[/fusion_text][fusion_imageframe image_id="3679|full" max_width="80%" style_type="" blur="" stylecolor="" hover_type="liftup" bordersize="20" bordercolor="#ffffff" borderradius="" align="center" lightbox="yes" gallery_id="" lightbox_image="" lightbox_image_id="" alt="Krzywa obrazująca naturalnie pozyskiwane linki zwrotne" link="" linktarget="_self" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id="" animation_type="" animation_direction="left" animation_speed="0.3" animation_offset=""]https://produktfinalny.pl/wp-content/uploads/2019/02/krzywa-pokazujaca-naturalnie-pozyskiwane-linki-zwrotne.gif[/fusion_imageframe][/fusion_builder_column][fusion_builder_column type="1_3" layout="1_3" spacing="5%" center_content="yes" link="" target="_self" min_height="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id="" background_image_id="" background_color="" background_image="" background_position="left top" undefined="" background_repeat="no-repeat" hover_type="none" border_size="0" border_color="" border_style="solid" border_position="all" padding_top="" padding_right="" padding_bottom="" padding_left="" margin_top="" margin_bottom="" animation_type="" animation_direction="left" animation_speed="0.3" animation_offset="" last="no"][fusion_text columns="" column_min_width="" column_spacing="" rule_style="default" rule_size="" rule_color="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id=""]

Taka krzywa mniej naturalnie, ale w zależności od innych czynników, takich jak niedawne relacje w mediach, wprowadzenie nowego produktu lub nowej kampanii marketingowej, może być całkowicie naturalna:

[/fusion_text][fusion_imageframe image_id="3684|full" max_width="80%" style_type="" blur="" stylecolor="" hover_type="liftup" bordersize="20" bordercolor="#ffffff" borderradius="" align="center" lightbox="yes" gallery_id="" lightbox_image="" lightbox_image_id="" alt="Krzywa obrazująca możliwie naturalnie pozyskiwane linki zwrotne" link="" linktarget="_self" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id="" animation_type="" animation_direction="left" animation_speed="0.3" animation_offset=""]https://produktfinalny.pl/wp-content/uploads/2019/02/krzywa-pokazujaca-mozliwie-naturalnie-pozyskiwane-linki-zwrotne.gif[/fusion_imageframe][/fusion_builder_column][fusion_builder_column type="1_3" layout="1_3" spacing="5%" center_content="yes" link="" target="_self" min_height="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id="" background_image_id="" background_color="" background_image="" background_position="left top" undefined="" background_repeat="no-repeat" hover_type="none" border_size="0" border_color="" border_style="solid" border_position="all" padding_top="" padding_right="" padding_bottom="" padding_left="" margin_top="" margin_bottom="" animation_type="" animation_direction="left" animation_speed="0.3" animation_offset="" last="no"][fusion_text columns="" column_min_width="" column_spacing="" rule_style="default" rule_size="" rule_color="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id=""]

Taka krzywa wygląda tak naturalnie jak sztuczna, pomarańczowa opalenizna w spreju 🙂

[/fusion_text][fusion_imageframe image_id="3686|full" max_width="80%" style_type="" blur="" stylecolor="" hover_type="liftup" bordersize="20" bordercolor="#ffffff" borderradius="" align="center" lightbox="yes" gallery_id="" lightbox_image="" lightbox_image_id="" alt="Krzywa obrazująca naturalnie pozyskiwane linki zwrotne" link="" linktarget="_self" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id="" animation_type="" animation_direction="left" animation_speed="0.3" animation_offset=""]https://produktfinalny.pl/wp-content/uploads/2019/02/krzywa-pokazujaca-nie-naturalnie-pozyskiwane-linki-zwrotne.gif[/fusion_imageframe][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container][fusion_builder_container hundred_percent="no" hundred_percent_height="no" hundred_percent_height_scroll="no" hundred_percent_height_center_content="yes" equal_height_columns="no" menu_anchor="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" status="published" publish_date="" class="" id="" background_color="" background_image="" background_position="center center" background_repeat="no-repeat" fade="no" background_parallax="none" enable_mobile="no" parallax_speed="0.3" video_mp4="" video_webm="" video_ogv="" video_url="" video_aspect_ratio="16:9" video_loop="yes" video_mute="yes" video_preview_image="" border_size="" border_color="" border_style="solid" margin_top="" margin_bottom="" padding_top="" padding_right="" padding_bottom="" padding_left="" admin_label="Linki zwrotne dalej" admin_toggled="yes"][fusion_builder_row][fusion_builder_column type="1_1" layout="1_1" spacing="" center_content="no" link="" target="_self" min_height="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id="" background_color="" background_image="" background_image_id="" background_position="left top" background_repeat="no-repeat" hover_type="none" border_size="0" border_color="" border_style="solid" border_position="all" padding_top="" padding_right="" padding_bottom="" padding_left="" margin_top="" margin_bottom="" animation_type="" animation_direction="left" animation_speed="0.3" animation_offset="" last="no"][fusion_text columns="" column_min_width="" column_spacing="" rule_style="default" rule_size="" rule_color="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id=""]

Zasadniczo im szybciej zdobywasz odpowiednie, wysokiej jakości linki, tym szybciej uzyskasz rangę, ale z jednym zastrzeżeniem. Prędkość zdobywanych linków - szybkość, z jaką uzyskujesz linki zwrotne - powinna mieć względnie stabilny wzrost.

Jeśli Twoja taktyka budowania linków jest zgodna z wytycznymi Google, powinno to nastąpić naturalnie. Zwykle tylko wtedy, gdy stosujesz zakazane, nie uczciwe techniki SEO, tak zwane "Black Hat SEO", pojawiają się nienaturalne zachwiania pozycji, które mogą spowolnić twój postęp.

[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container][fusion_builder_container hundred_percent="no" hundred_percent_height="no" hundred_percent_height_scroll="no" hundred_percent_height_center_content="yes" equal_height_columns="no" menu_anchor="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" status="published" publish_date="" class="" id="" background_color="" background_image="" background_position="center center" background_repeat="no-repeat" fade="no" background_parallax="none" enable_mobile="no" parallax_speed="0.3" video_mp4="" video_webm="" video_ogv="" video_url="" video_aspect_ratio="16:9" video_loop="yes" video_mute="yes" video_preview_image="" border_size="" border_color="" border_style="solid" margin_top="" margin_bottom="" padding_top="" padding_right="" padding_bottom="" padding_left="" admin_label="Tresc" admin_toggled="yes"][fusion_builder_row][fusion_builder_column type="1_1" layout="1_1" spacing="" center_content="no" link="" target="_self" min_height="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id="" background_color="" background_image="" background_image_id="" background_position="left top" background_repeat="no-repeat" hover_type="none" border_size="0" border_color="" border_style="solid" border_position="all" padding_top="" padding_right="" padding_bottom="" padding_left="" margin_top="" margin_bottom="" animation_type="" animation_direction="left" animation_speed="0.3" animation_offset="" last="no"][fusion_title hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id="" content_align="left" size="3" font_size="26" line_height="1.4" letter_spacing="" margin_top="5%" margin_bottom="" text_color="#333333" style_type="default" sep_color=""]

Treść

[/fusion_title][fusion_text columns="" column_min_width="" column_spacing="" rule_style="default" rule_size="" rule_color="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id=""]

Treści publikowane na twojej stronie odgrywają znaczącą rolę w tym, jak szybko widzisz wyniki, a pierwszą rzeczą, którą musisz wiedzieć, jest to, że jakość ma ogromne znaczenie.

Na szczęście dni publikowania setek 300-tekstowych artykułów, zamówionych na internecie, niewiele pomogą jeśli chodzi o twój ranking.

Nie należy interpretować tego faktu, że każdy opublikowany materiał musi być bestią o sile 4000 słów. W rzeczywistości nie ma minimalnej, a nawet idealnej długości - treść musi być wystarczająco długa, aby rozwiązać problem odwiedzającego.

Istnieje mit, że powinieneś powoli publikować nowe treści, co wynika z teorii, że publikowanie wielu nowych treści na raz może wyglądać nienaturalnie w Google, a tym samym może zaszkodzić twojemu rankingowi. Można zrozumieć, że ludzie mogą uwierzyć w ten mit, ale oficjalnie obaliło go samo Google.

Jeśli masz świetne artykuły gotowe do "odpalenia", nie ma powodu z punktu widzenia SEO, aby nie opublikować ich od razu. Im szybciej je opublikujesz, tym szybciej wpłynie to pozytywnie na Twój ranking. Czekanie tylko sprawia, że twoje SEO trwa dłużej.

Warto też zauważyć, że ranking strony internetowej koreluje z jej wiekiem. Innymi słowy, nowsze strony mają tendencję do nie rankowania tak dobrze jak starsze strony, ale wynika to z innych czynników, a nie wieku.

W tym temacie zalecam utrzymanie spójnego harmonogramu publikowania, a nie publikowania w strumieniach z dwóch powodów:

[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container][fusion_builder_container hundred_percent="no" hundred_percent_height="no" hundred_percent_height_scroll="no" hundred_percent_height_center_content="yes" equal_height_columns="no" menu_anchor="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" status="published" publish_date="" class="" id="" background_color="" background_image="" background_position="center center" background_repeat="no-repeat" fade="no" background_parallax="none" enable_mobile="no" parallax_speed="0.3" video_mp4="" video_webm="" video_ogv="" video_url="" video_aspect_ratio="16:9" video_loop="yes" video_mute="yes" video_preview_image="" border_size="" border_color="" border_style="solid" margin_top="" margin_bottom="" padding_top="" padding_right="" padding_bottom="" padding_left="" admin_label="zgadywanie w oparciu o fakty" admin_toggled="yes"][fusion_builder_row][fusion_builder_column type="1_1" layout="1_1" spacing="" center_content="no" link="" target="_self" min_height="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id="" background_color="" background_image="" background_image_id="" background_position="left top" background_repeat="no-repeat" hover_type="none" border_size="0" border_color="" border_style="solid" border_position="all" padding_top="" padding_right="" padding_bottom="" padding_left="" margin_top="" margin_bottom="" animation_type="" animation_direction="left" animation_speed="0.3" animation_offset="" last="no"][fusion_title hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id="" content_align="left" size="3" font_size="26" line_height="1.4" letter_spacing="" margin_top="5%" margin_bottom="" text_color="#333333" style_type="default" sep_color=""]

A więc, czy określenie czasu potrzebnego na pozycjonowanie strony jest tylko przypuszczeniem w oparciu o fakty?

[/fusion_title][fusion_text columns="" column_min_width="" column_spacing="" rule_style="default" rule_size="" rule_color="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id=""]

Praca specjalistów SEO jest bardzo podobna do pracy meteorologów, gdzie pomimo całej naszej wiedzy, doświadczenia i narzędzi często mylimy się. I podobnie jak mój lokalny meteorolog, którego chcę się udusić, gdy moje plany na słonecznego grilla zostają zrujnowane przez deszcz, który obiecał, nie nastąpi, nasi klienci są często tak samo sfrustrowani, kiedy nie widzą wyników z ich kampanii SEO tak szybko, jak by chcieli.

Częścią pracy pozycjonera SEO jest zarządzanie oczekiwaniami klientów. Jest to obszar, w której wielu zawodzi.

Wielu klientów ma obecnie nierealistyczne oczekiwania przez to, że na początku powiedziano im dokładnie to co chcieliby usłyszeć. W rezultacie wiele osób uważa, że ​​pozyskanie wysokich miejsc w Google jest czymś, co zajmuje tylko kilka tygodni lub nawet miesięcy.

Owszem można zaobserwować poprawę w rankingu organicznym i zwiększyć ruch na stronie w przypadku słów kluczowych z niewielką konkurencją w ciągu zaledwie kilku tygodni. Również słowa kluczowe i zwroty umiarkowanie konkurencyjne mogą potrwać miesiącami do wypozycjonowania, ale słowa kluczowe o wysokiej konkurencyjności mogą potrwać nawet rok lub dłużej!

Na przykład mój zespół był w stanie wypozycjonować stronę internetową dla firmy, która od kilku lat działała na rynku na 1 miejsce pod słowo "firma marketingowa". Jednak pomimo naszych umiejętności, siły roboczej i zasobów, osiągnięcie tego celu zajęło nam około roku konsekwentnej pracy.

Z drugiej strony, inny klient praktycznie pozbawiony obecności w Internecie przyszedł do nas, kiedy inna strona internetowa opublikowała całkowicie usunięte z kontekstu, niepochlebne informacje o nim. Ponieważ strona ta zajmowała pierwsze miejsce w Google na jego własne nazwisko, kosztowało go to znaczną część przychodów i utratę reputacji. Na szczęście konkurencja na jego nazwisko była niewielka, a omawiana strona internetowa nie miała dużego autorytetu, więc udało nam się, w ciągu zaledwie kilku tygodni wypełnić pierwsze strony w wynikach wyszukiwania stronami, które to my kontrolowaliśmy.

Widziałem też przypadki, w których klienci, a nawet agencje stosowały taktyki, które naruszają wskazówki Google dla webmasterów, aby przyspieszyć ten proces. Chociaż może to zadziałać w krótkim czasie, w końcu spotka Cię kara i skończysz jeszcze niżej niż tam gdzie zaczynałeś.

[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container][fusion_builder_container hundred_percent="no" hundred_percent_height="no" hundred_percent_height_scroll="no" hundred_percent_height_center_content="yes" equal_height_columns="no" menu_anchor="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" status="published" publish_date="" class="" id="" background_color="" background_image="" background_position="center center" background_repeat="no-repeat" fade="no" background_parallax="none" enable_mobile="no" parallax_speed="0.3" video_mp4="" video_webm="" video_ogv="" video_url="" video_aspect_ratio="16:9" video_loop="yes" video_mute="yes" video_preview_image="" border_size="" border_color="" border_style="solid" margin_top="" margin_bottom="" padding_top="" padding_right="" padding_bottom="" padding_left="" admin_label="info prost z google" admin_toggled="yes"][fusion_builder_row][fusion_builder_column type="1_1" layout="1_1" spacing="" center_content="no" link="" target="_self" min_height="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id="" background_color="" background_image="" background_image_id="" background_position="left top" background_repeat="no-repeat" hover_type="none" border_size="0" border_color="" border_style="solid" border_position="all" padding_top="" padding_right="" padding_bottom="" padding_left="" margin_top="" margin_bottom="" animation_type="" animation_direction="left" animation_speed="0.3" animation_offset="" last="no"][fusion_title hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id="" content_align="left" size="3" font_size="26" line_height="1.4" letter_spacing="" margin_top="5%" margin_bottom="" text_color="#333333" style_type="default" sep_color=""]

Informacje z pierwszej ręki

[/fusion_title][fusion_text columns="" column_min_width="" column_spacing="" rule_style="default" rule_size="" rule_color="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id=""]

Musisz być przygotowany na to, by zainwestować od kilku miesięcy do roku, zanim zobaczysz wyniki swoich działań SEO, ale nawet wtedy niekoniecznie będziesz na pierwszym miejscu. W rzeczywistości, zgodnie z kompleksową analizą statystyczną przeprowadzoną przez Tima Soulo, tylko 5,7 procent wszystkich nowo opublikowanych stron trafi do pierwszej dziesiątki Google w ciągu roku.

Pozycjonowanie stron to ciągły wysiłek, który nigdy nie będzie kompletny, jak wyjaśnił Jim Hedger z witryny Webcology:

Strony zaczną dość szybko wyświetlać się pod swoim adresem URL, a wkrótce potem będą wyświetlane ich słówa kluczowe zawierające nazwę marki. Jednak konkurowanie o pozycje dla "nie markowych" słów kluczowych związanych z usługami lub produktami lub większe zaangażowanie w wyszukiwaniu lokalnym to długoterminowy wysiłek, który nigdy nie jest skończony.

[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container][fusion_builder_container hundred_percent="no" hundred_percent_height="no" hundred_percent_height_scroll="no" hundred_percent_height_center_content="yes" equal_height_columns="no" menu_anchor="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" status="published" publish_date="" class="" id="" background_color="" background_image="" background_position="center center" background_repeat="no-repeat" fade="no" background_parallax="none" enable_mobile="no" parallax_speed="0.3" video_mp4="" video_webm="" video_ogv="" video_url="" video_aspect_ratio="16:9" video_loop="yes" video_mute="yes" video_preview_image="" border_size="" border_color="" border_style="solid" margin_top="" margin_bottom="" padding_top="" padding_right="" padding_bottom="" padding_left="" admin_label="wnioski" admin_toggled="yes"][fusion_builder_row][fusion_builder_column type="1_1" layout="1_1" spacing="" center_content="no" link="" target="_self" min_height="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id="" background_color="" background_image="" background_image_id="" background_position="left top" background_repeat="no-repeat" hover_type="none" border_size="0" border_color="" border_style="solid" border_position="all" padding_top="" padding_right="" padding_bottom="" padding_left="" margin_top="" margin_bottom="" animation_type="" animation_direction="left" animation_speed="0.3" animation_offset="" last="no"][fusion_title hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id="" content_align="left" size="3" font_size="26" line_height="1.4" letter_spacing="" margin_top="5%" margin_bottom="" text_color="#333333" style_type="default" sep_color=""]

Wnioski

[/fusion_title][fusion_text columns="" column_min_width="" column_spacing="" rule_style="default" rule_size="" rule_color="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id=""]

Nie można dokładnie przewidzieć, kiedy osiągniesz najwyższy ranking dla danego słowa kluczowego lub zwrotu. Można jednak uzyskać wysoce wyedukowane przypuszczenie na podstawie pewnych zmiennych. Z biegiem czasu i doświadczenia można lepiej zrozumieć, jak długo może to potrwać proces pozycjonowania w danej niszy.

[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container][fusion_builder_container admin_label="Credits" hundred_percent="no" hundred_percent_height="no" hundred_percent_height_scroll="no" hundred_percent_height_center_content="yes" equal_height_columns="no" menu_anchor="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" status="published" publish_date="" class="" id="" background_color="#ededed" background_image="" background_position="center center" background_repeat="no-repeat" fade="no" background_parallax="none" enable_mobile="no" parallax_speed="0.3" video_mp4="" video_webm="" video_ogv="" video_url="" video_aspect_ratio="16:9" video_loop="yes" video_mute="yes" video_preview_image="" border_size="" border_color="" border_style="solid" margin_top="5%" margin_bottom="" padding_top="3%" padding_right="3%" padding_bottom="2%" padding_left="3%"][fusion_builder_row][fusion_builder_column type="1_1" layout="1_1" spacing="" center_content="no" link="" target="_self" min_height="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id="" background_color="" background_image="" background_image_id="" background_position="left top" background_repeat="no-repeat" hover_type="none" border_size="0" border_color="" border_style="solid" border_position="all" padding_top="" padding_right="" padding_bottom="" padding_left="" margin_top="" margin_bottom="" animation_type="" animation_direction="left" animation_speed="0.3" animation_offset="" last="no"][fusion_text columns="" column_min_width="" column_spacing="" rule_style="default" rule_size="" rule_color="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id=""]

Obrazek zapożyczony od: https://ahrefs.com/blog/how-long-does-it-take-to-rank/

Oryginalny tekst w języku angielskim: https://www.searchenginejournal.com/seo-101/how-long-seo-takes/

[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

Zmiany w adresach profilu Google Moja Firma.

[fusion_builder_container hundred_percent="no" hundred_percent_height="no" hundred_percent_height_scroll="no" hundred_percent_height_center_content="yes" equal_height_columns="no" menu_anchor="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" status="published" publish_date="" class="" id="" background_color="" background_image="" background_position="center center" background_repeat="no-repeat" fade="no" background_parallax="none" enable_mobile="no" parallax_speed="0.3" video_mp4="" video_webm="" video_ogv="" video_url="" video_aspect_ratio="16:9" video_loop="yes" video_mute="yes" video_preview_image="" border_size="" border_color="" border_style="solid" margin_top="" margin_bottom="" padding_top="" padding_right="" padding_bottom="" padding_left=""][fusion_builder_row][fusion_builder_column type="1_1" layout="1_1" spacing="" center_content="no" link="" target="_self" min_height="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id="" background_color="" background_image="" background_image_id="" background_position="left top" background_repeat="no-repeat" hover_type="none" border_size="0" border_color="" border_style="solid" border_position="all" padding_top="" padding_right="" padding_bottom="" padding_left="" margin_top="" margin_bottom="" animation_type="" animation_direction="left" animation_speed="0.3" animation_offset="" last="no"][fusion_title hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id="" content_align="left" size="1" font_size="40" line_height="" letter_spacing="" margin_top="" margin_bottom="" text_color="" style_type="none" sep_color=""]

6 rzeczy które powinieneś wiedzieć o zmianach w adresach profilu Google Moja Firma.

[/fusion_title][fusion_text columns="" column_min_width="" column_spacing="" rule_style="default" rule_size="" rule_color="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id=""]

Nowa zmiana w profilu Google Moja Firma wyczyściła pole adresu firmy. Jeśli prowadzisz firmę świadczącą usługi lokalnie, nie próbuj z powrotem dodawać adresu. Dlaczego?

Na początku tego roku firma Google ogłosiła, że będzie oferować usprawniony proces rejestracji dla lokalnych firm. W lokalnej społeczności wyszukiwania pojawiło się wiele pytań o te zmiany i ich znaczenie. Mam nadzieję, że wyjaśnię niektóre z nich, wskazując główne rzeczy, które powinieneś wiedzieć.

1. Zamiast pola, w którym zaznaczysz że dostarczasz produkty bądź usługi do klientów w ich lokalizacji, teraz masz możliwość oczyszczenia swojego adresu. Ta funkcja realizuje to samo zadanie; ma tylko nowe nazewnictwo. Wyczyszczenie adresu spowoduje przekształcenie profilu wpisu na firmę o ustalonym zasięgu dostarczania usług bądź produktów, usunięcie ikony wskazówek, usunięcie pinezki z map, usunięcie wpisu z interfejsu Google Maps API i ukryje adres przed opinią publiczną.

2. Jeśli Twoja firma dostarcza usługi lub produkty w ustalonym obszarze i Twój adres został wyczyszczony nie próbuj go ponownie dodawać. Gdy Google rozpoczęło wdrażanie tej zmiany w listopadzie 2018 roku, automatycznie usuwało adresy dla wszystkich istniejących list firm w obszarze usług. Spowodowało to masę zamieszania wśród osób, które zalogowały się na swoim pulpicie zarządzania i zobaczyły, że ich adres "gdzieś wyparował". Jeśli spróbujesz dodać adres z powrotem, spowoduje to, że ponownie będziesz zmuszony go zweryfikować.

3. Mimo że Twój adres nie jest widoczny, Google nadal wie, gdzie jesteś. Celem tej funkcji jest ukrycie adresu przed opinią publiczną.

4. Nie ma już dostępnej opcji dodania obszaru usługi, który jest promieniem wokół Twojej lokalizacji. Zamiast tego musisz dodać listę kodów pocztowych lub miast.

5. Twój ranking jest nadal oparty na adresie użytym do weryfikacji profilu firmy, a nie na tym, co umieścisz w obszarze usług. Tak było przez bardzo długi czas i wszyscy mają nadzieję, że Google zmieni to w pewnym momencie.

6. Jeśli zmienisz obszar dostarczania usług, powinieneś dodać swój nowy adres z powrotem do profilu GMF, aby móc go ponownie zweryfikować, a następnie ponownie go usunąć. Wszyscy się zgadzają że nie jest to idealne rozwiązanie, ale jeśli tego nie zrobisz, twój wpis będzie rankowany na podstawie twojego starego, a nie twojego nowego adresu.

[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

Ankieta: Lokalne SEO - "rzemieślnicza" branża zdominowana przez małe agencje pozycjonerskie.

[fusion_builder_container hundred_percent="no" hundred_percent_height="no" hundred_percent_height_scroll="no" hundred_percent_height_center_content="yes" equal_height_columns="no" menu_anchor="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" status="published" publish_date="" class="" id="" background_color="" background_image="" background_position="center center" background_repeat="no-repeat" fade="no" background_parallax="none" enable_mobile="no" parallax_speed="0.3" video_mp4="" video_webm="" video_ogv="" video_url="" video_aspect_ratio="16:9" video_loop="yes" video_mute="yes" video_preview_image="" border_size="" border_color="" border_style="solid" margin_top="" margin_bottom="" padding_top="" padding_right="" padding_bottom="" padding_left=""][fusion_builder_row][fusion_builder_column type="1_1" layout="1_1" spacing="" center_content="no" link="" target="_self" min_height="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id="" background_color="" background_image="" background_image_id="" background_position="left top" background_repeat="no-repeat" hover_type="none" border_size="0" border_color="" border_style="solid" border_position="all" padding_top="" padding_right="" padding_bottom="" padding_left="" margin_top="" margin_bottom="" animation_type="" animation_direction="left" animation_speed="0.3" animation_offset="" last="no"][fusion_title hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id="" content_align="left" size="1" font_size="40" line_height="" letter_spacing="" margin_top="" margin_bottom="" text_color="" style_type="none" sep_color=""]

Ankieta: Lokalne SEO - "rzemieślnicza" branża zdominowana przez małe agencje pozycjonerskie.

[/fusion_title][fusion_title hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id="" content_align="left" size="2" font_size="20" line_height="" letter_spacing="" margin_top="" margin_bottom="" text_color="#444444" style_type="none" sep_color=""]

Około 53 procent firm zajmujących się lokalnym SEO ma 10 lub mniej klientów.

[/fusion_title][fusion_text columns="" column_min_width="" column_spacing="" rule_style="default" rule_size="" rule_color="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id=""]

Nowa ankieta z BrightLocal wskazuje aktualny stan agencji marketingowych zajmujących się lokalnym pozycjonowaniem SEO. W badaniach ankietowano około 650 agencji cyfrowych, freelancerów SEO i wewnętrznych marketingowców z małych firm i przedsiębiorstw. Wyniki ogólnie opisują segment rynku, który stoi w obliczu wyzwań, ale jest optymistyczny - odzwierciedla dynamiczny i stale zmieniający się charakter wyszukiwania organicznego.

Wielkość agencji i przychody.

Większość (54 procent) osób zajmujących się lokalnym SEO to mniejsze agencje i małe firmy. Jednak liczba dużych agencji zaangażowanych w lokalne SEO wzrosła nieco w porównaniu z dwoma latami.

[/fusion_text][/fusion_builder_column][fusion_builder_column type="1_1" layout="1_1" spacing="" center_content="no" link="" target="_self" min_height="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id="" background_image_id="" background_color="" background_image="" background_position="left top" undefined="" background_repeat="no-repeat" hover_type="none" border_size="0" border_color="" border_style="solid" border_position="all" padding_top="" padding_right="" padding_bottom="" padding_left="" margin_top="50" margin_bottom="50" animation_type="" animation_direction="left" animation_speed="0.3" animation_offset="" last="no"][fusion_imageframe image_id="3589|full" max_width="80%" style_type="" blur="" stylecolor="" hover_type="liftup" bordersize="20" bordercolor="#ffffff" borderradius="" align="center" lightbox="yes" gallery_id="" lightbox_image="" lightbox_image_id="" alt="Badania z BrightLocal. Udział małych agencji w rynku lokalnego pozycjonowanie SEO." link="" linktarget="_self" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id="" animation_type="" animation_direction="left" animation_speed="0.3" animation_offset=""]https://produktfinalny.pl/wp-content/uploads/2019/02/Lokalne-pozycjonowanie-SEO-brightlocal-badania.png[/fusion_imageframe][/fusion_builder_column][fusion_builder_column type="1_1" layout="1_1" spacing="" center_content="no" link="" target="_self" min_height="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id="" background_color="" background_image="" background_image_id="" background_position="left top" background_repeat="no-repeat" hover_type="none" border_size="0" border_color="" border_style="solid" border_position="all" padding_top="" padding_right="" padding_bottom="" padding_left="" margin_top="" margin_bottom="" animation_type="" animation_direction="left" animation_speed="0.3" animation_offset="" last="no"][fusion_text columns="" column_min_width="" column_spacing="" rule_style="default" rule_size="" rule_color="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id=""]

Większość respondentów miała mniej niż 20 klientów SEO, z czego 53 procent miało mniej niż 10. Największa grupa (65 procent) zarabiała mniej niż 1 milion USD rocznie od swoich klientów SEO (niektóre znacznie mniej); około 18 procent zarabia od 1 miliona do 5 milionów, a 6 procent zarabia więcej niż 5 milionów dolarów rocznie. A 18 procent stwierdziło, że nie wie, ile zarabiają od lokalnych klientów SEO.

Miesięczne kwoty "planów abonamentowych" były wszędzie, ale większość (59 procent) mieściła się w przedziale od 100 do 1000 USD. Jeśli chodzi o stawki godzinowe, 30 procent respondentów naliczało opłaty od 50 do 100 USD, a 34 procent od 100 do 150 USD, a 28 procent pobierało więcej.

Zdecydowana większość praktykujących (83 procent) zarabia 100 000 USD lub mniej, a 17 procent zarabia powyżej tej kwoty.

Większość (56 proc.) Stwierdziła, że ​​w tym roku trudniej będzie uzyskać lokalne wyniki SEO dla klientów, ale ta liczba faktycznie spada w porównaniu z 2017 r. Innymi słowy, więcej osób z branży SEO jest optymistami co do potencjalnej wydajności. W rzeczywistości 93 procent ankietowanych marketerów stwierdziło, że są "dość optymistyczni" lub "bardzo optymistycznie nastawieni" co do perspektyw dla całej branży SEO.

[/fusion_text][/fusion_builder_column][fusion_builder_column type="1_1" layout="1_1" spacing="" center_content="no" link="" target="_self" min_height="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id="" background_image_id="" background_color="" background_image="" background_position="left top" undefined="" background_repeat="no-repeat" hover_type="none" border_size="0" border_color="" border_style="solid" border_position="all" padding_top="" padding_right="" padding_bottom="" padding_left="" margin_top="50" margin_bottom="50" animation_type="" animation_direction="left" animation_speed="0.3" animation_offset="" last="no"][fusion_imageframe image_id="3600|full" max_width="80%" style_type="" blur="" stylecolor="" hover_type="liftup" bordersize="20" bordercolor="#ffffff" borderradius="" align="center" lightbox="yes" gallery_id="" lightbox_image="" lightbox_image_id="" alt="Badania z BrightLocal. Udział małych agencji w rynku lokalnego pozycjonowanie SEO." link="" linktarget="_self" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id="" animation_type="" animation_direction="left" animation_speed="0.3" animation_offset=""]https://produktfinalny.pl/wp-content/uploads/2019/02/Lokalne-pozycjonowanie-SEO-brightlocal-badania2.png[/fusion_imageframe][/fusion_builder_column][fusion_builder_column type="1_1" layout="1_1" spacing="" center_content="no" link="" target="_self" min_height="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id="" background_color="" background_image="" background_image_id="" background_position="left top" background_repeat="no-repeat" hover_type="none" border_size="0" border_color="" border_style="solid" border_position="all" padding_top="" padding_right="" padding_bottom="" padding_left="" margin_top="" margin_bottom="" animation_type="" animation_direction="left" animation_speed="0.3" animation_offset="" last="no"][fusion_text columns="" column_min_width="" column_spacing="" rule_style="default" rule_size="" rule_color="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id=""]

Najbardziej atrakcyjne i pożądane przez klientów lokalne usługi marketingu i pozycjonowania to:

  1. Projektowanie stron internetowych
  2. Optymalizacja na miejscu
  3. Audyty i analizy SEO. PPC
  4. Optymalizacja GMF
  5. Media społecznościowe
  6. Zarządzanie reputacją
  7. Zarządzanie "citations"
  8. Budowa profilu linków zwrotnych
  9. Tworzenie i optymalizacja treści

[/fusion_text][fusion_text columns="" column_min_width="" column_spacing="" rule_style="default" rule_size="" rule_color="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id=""]

W odpowiedzi na pytanie, w jaki sposób pozyskali nowych klientów, usługodawcy odpowiedzieli, że głównym źródłem jest polecenie, a następnie samo SEO.  Marketing treści był trzecim miejscu, później grupy lokalne, a następnie płatna reklama PPC, a następnie konferencje i Facebook. Ta ostatnia spadła jako źródło nowych transakcji z trzeciego numeru w zeszłym roku do numeru siedem w tym roku.

Dlaczego powinieneś to wiedzieć?

Wydaje się, że branża SEO nie jest martwa, i stale rośnie w agencjach biorących udział w ankiecie. Jednak lokalne SEO to podsegment, który obecnie jest zdominowany przez mniejsze firmy i mniejszy kapitał.

Wiele osób z branży traktuje lokalne SEO jako niszę lub postrzega ją jako zasób dla małych firm. Jednak tak na prawdę jest inaczej. Lokalne pozycjonowanie to coś, na czym powinna się skupić każda firma lub marka sprzedająca usługi bądź produkty za pośrednictwem sklepów fizycznych lub punktów usługowych.

Możesz zobaczyć pełne wyniki ankiety BrightLocal tutaj. Porównanie i kontekst znajdziesz w nowej ankiecie agencji Marketing Land dotyczącej większych trendów agencji.

[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

Podstawy SEO: Czym jest lokalne pozycjonowanie SEO.

[fusion_builder_container hundred_percent="no" hundred_percent_height="no" hundred_percent_height_scroll="no" hundred_percent_height_center_content="yes" equal_height_columns="no" menu_anchor="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" status="published" publish_date="" class="" id="" background_color="" background_image="" background_position="center center" background_repeat="no-repeat" fade="no" background_parallax="none" enable_mobile="no" parallax_speed="0.3" video_mp4="" video_webm="" video_ogv="" video_url="" video_aspect_ratio="16:9" video_loop="yes" video_mute="yes" video_preview_image="" border_size="" border_color="" border_style="solid" margin_top="" margin_bottom="" padding_top="" padding_right="" padding_bottom="" padding_left=""][fusion_builder_row][fusion_builder_column type="1_1" layout="1_1" spacing="" center_content="no" link="" target="_self" min_height="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id="" background_color="" background_image="" background_image_id="" background_position="left top" background_repeat="no-repeat" hover_type="none" border_size="0" border_color="" border_style="solid" border_position="all" padding_top="" padding_right="" padding_bottom="" padding_left="" margin_top="" margin_bottom="" animation_type="" animation_direction="left" animation_speed="0.3" animation_offset="" last="no"][fusion_title hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id="" content_align="left" size="1" font_size="40" line_height="" letter_spacing="" margin_top="" margin_bottom="" text_color="" style_type="none" sep_color=""]

Podstawy SEO: Czym jest lokalne pozycjonowanie SEO

[/fusion_title][fusion_title hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id="" content_align="left" size="2" font_size="20" line_height="1.4" letter_spacing="" margin_top="" margin_bottom="" text_color="#444444" style_type="none" sep_color=""]

Lokalne pozycjonowanie SEO to optymalizacja strony internetowej pod kątem jak najlepszej pozycji dla lokalnych odbiorców. Lokalne SEO odnosi się również do procesu optymalizacji obecności w Internecie w celu przyciągnięcia większej liczby zapytań ofertowych z odpowiednich lokalnych wyszukiwań.

[/fusion_title][fusion_text columns="" column_min_width="" column_spacing="" rule_style="default" rule_size="" rule_color="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id=""]

Strona internetowa daje możliwość kierowania naszej oferty na cały świat (online). Lecz jeśli docelowi odbiorcy Twojej firmy znajdują się w Twoim mieście lub w pobliżu lokalizacji, z Twoim biurem, warsztatem lub sklepem, powinienieś również wdrożyć przynajmniej niektóre praktyki lokalnego pozycjonowania SEO. Należy przynajmniej zoptymalizować nazwę swojego miasta oraz szczegóły adresu. W skrócie: musisz zoptymalizować i ujednolicić dane teleadresowe, aby ludzie wiedzieli, gdzie się fizycznie znajdujesz i byli w stanie znaleźć Cię offline (jeśli jest to wymagane). W tym poście postaramy się wyjaśnić, czym jest lokalne SEO, abyś mógł zoptymalizować także swoją lokalną stronę!

[/fusion_text][fusion_title hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id="" content_align="left" size="3" font_size="20" line_height="" letter_spacing="" margin_top="" margin_bottom="" text_color="#444444" style_type="none" sep_color=""]

Czym jest lokalne pozycjonowanie?

[/fusion_title][fusion_text columns="" column_min_width="" column_spacing="" rule_style="default" rule_size="" rule_color="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id=""]

Jeśli prowadzisz lokalną firmę, np. sklep lub często odwiedzasz biuro, optymalizacja witryny to również zapewnienie, że ludzie będą mogli Cię znaleźć pod tym adresem. Ale nawet jeśli aktywnie nie przyjmujesz klientów w tym lokalu, ale kierujesz go do odbiorców znajdujących się w tym samym obszarze geograficznym co Ty, to powinieneś zoptymalizować stronę dla tego obszaru. To właśnie nazywamy "lokalnym SEO".

Ogólna zasada polega na tym, że optymalizacja jest zdecydowanie łatwiejsza, jeśli posiadasz właściwy, fizyczny lokal z adresem w regionie lub mieście, w którym chesz się pozycjonować. Chodzi o to, że jeśli zechcesz zoptymalizować obszar usług, w którym nie znajdujesz się fizycznie, głównym narzędziem optymalizacji będzie obszerna zawartość strony. Powinieneś po prostu dużo pisać o tym obszarze. Okazuje się, że strony z dużą zawartością treści na temat danego obszaru, które nie muszą mieć wiele wspólnego z prowadzonym biznesem, prowadzą i są tworzone i dodawane tylko ze względów SEO.

[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container][fusion_builder_container admin_label="5 Obszarow" hundred_percent="no" hundred_percent_height="no" hundred_percent_height_scroll="no" hundred_percent_height_center_content="yes" equal_height_columns="yes" menu_anchor="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" status="published" publish_date="" class="" id="" background_color="" background_image="" background_position="center center" background_repeat="no-repeat" fade="no" background_parallax="none" enable_mobile="no" parallax_speed="0.3" video_mp4="" video_webm="" video_ogv="" video_url="" video_aspect_ratio="16:9" video_loop="yes" video_mute="yes" video_preview_image="" border_size="" border_color="" border_style="solid" margin_top="" margin_bottom="" padding_top="" padding_right="" padding_bottom="" padding_left=""][fusion_builder_row][fusion_builder_column type="1_1" layout="1_1" spacing="" center_content="yes" link="" target="_self" min_height="none" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id="" background_image_id="" background_color="#eaeaea" background_image="" background_position="left top" undefined="" background_repeat="no-repeat" hover_type="none" border_size="0" border_color="" border_style="solid" border_position="all" padding_top="1%" padding_right="3%" padding_bottom="1%" padding_left="3%" margin_top="2%" margin_bottom="2%" animation_type="" animation_direction="left" animation_speed="0.3" animation_offset="" last="no"][fusion_title hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id="" content_align="left" size="2" font_size="20" line_height="" letter_spacing="" margin_top="25" margin_bottom="" text_color="#444444" style_type="none" sep_color=""]

5 kluczowych obszarów lokalnego pozycjonowania

[/fusion_title][/fusion_builder_column][fusion_builder_column type="1_3" layout="1_3" spacing="5%" center_content="no" link="" target="_self" min_height="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id="" background_image_id="" background_color="" background_image="" background_position="left top" undefined="" background_repeat="no-repeat" hover_type="none" border_size="0" border_color="" border_style="solid" border_position="all" padding_top="2%" padding_right="2%" padding_bottom="2%" padding_left="2%" margin_top="" margin_bottom="" animation_type="" animation_direction="left" animation_speed="0.3" animation_offset="" last="no"][fusion_imageframe image_id="3645|600" max_width="" style_type="" blur="" stylecolor="" hover_type="none" bordersize="" bordercolor="" borderradius="" align="center" lightbox="no" gallery_id="" lightbox_image="" lightbox_image_id="" alt="lokalizowanie witryny internetowej" link="" linktarget="_self" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id="" animation_type="" animation_direction="left" animation_speed="0.3" animation_offset=""]https://produktfinalny.pl/wp-content/uploads/2019/02/lokalne-SEO-1-lokalizowanie-strony-internetowej-600x375.jpg[/fusion_imageframe][/fusion_builder_column][fusion_builder_column type="2_3" layout="2_3" spacing="" center_content="yes" link="" target="_self" min_height="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id="" background_image_id="" background_color="" background_image="" background_position="left top" undefined="" background_repeat="no-repeat" hover_type="none" border_size="0" border_color="" border_style="solid" border_position="all" padding_top="" padding_right="" padding_bottom="" padding_left="" margin_top="" margin_bottom="" animation_type="" animation_direction="left" animation_speed="0.3" animation_offset="" last="no"][fusion_text columns="" column_min_width="" column_spacing="" rule_style="default" rule_size="" rule_color="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id=""]

1. Lokalizacja witryny internetowej.

"Lokalizowanie witryny" oznacza podanie nazwy miasta, województwa lub regionu w całej witrynie internetowej. W przypadku firm z wieloma lokalizacjami może to wymagać utworzenia oddzielnych stron lub koncentratorów treści dla poszczególnych lokalizacji. Inne taktyki obejmują również angażowanie się w wydarzenia społeczności lokalnej oraz prezentowanie artykułów i informacji na ich temat na stronie.

[/fusion_text][/fusion_builder_column][fusion_builder_column type="1_3" layout="1_3" spacing="5%" center_content="no" link="" target="_self" min_height="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id="" background_image_id="" background_color="" background_image="" background_position="left top" undefined="" background_repeat="no-repeat" hover_type="none" border_size="0" border_color="" border_style="solid" border_position="all" padding_top="2%" padding_right="2%" padding_bottom="2%" padding_left="2%" margin_top="" margin_bottom="" animation_type="" animation_direction="left" animation_speed="0.3" animation_offset="" last="no"][fusion_imageframe image_id="3646|600" max_width="" style_type="" blur="" stylecolor="" hover_type="none" bordersize="" bordercolor="" borderradius="" align="center" lightbox="no" gallery_id="" lightbox_image="" lightbox_image_id="" alt="" link="" linktarget="_self" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id="" animation_type="" animation_direction="left" animation_speed="0.3" animation_offset=""]https://produktfinalny.pl/wp-content/uploads/2019/02/lokalne-SEO-2-budowa-wzmianek-o-firmie-600x375.jpg[/fusion_imageframe][/fusion_builder_column][fusion_builder_column type="2_3" layout="2_3" spacing="" center_content="yes" link="" target="_self" min_height="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id="" background_image_id="" background_color="" background_image="" background_position="left top" undefined="" background_repeat="no-repeat" hover_type="none" border_size="0" border_color="" border_style="solid" border_position="all" padding_top="" padding_right="" padding_bottom="" padding_left="" margin_top="" margin_bottom="" animation_type="" animation_direction="left" animation_speed="0.3" animation_offset="" last="no"][fusion_text columns="" column_min_width="" column_spacing="" rule_style="default" rule_size="" rule_color="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id=""]

2. Budowanie wizytówek - wzmianek o firmie.

Polega na dodawaniu podstawowych informacji o Twojej firmie w witrynach biznesowych i (również lokalnych) katalogach branżowych. Pomoże to nie tylko klientom w znalezieniu informacji o Twojej firmie, ale także podając nazwę firmy, adres, numer telefonu i adres URL witryny (NAPW) w witrynach branżowych i dodając dodatkowe informacje do katalogów biznesowych, poprawi to twoje rankingi wyszukiwania.

[/fusion_text][/fusion_builder_column][fusion_builder_column type="1_3" layout="1_3" spacing="5%" center_content="no" link="" target="_self" min_height="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id="" background_image_id="" background_color="" background_image="" background_position="left top" undefined="" background_repeat="no-repeat" hover_type="none" border_size="0" border_color="" border_style="solid" border_position="all" padding_top="2%" padding_right="2%" padding_bottom="2%" padding_left="2%" margin_top="" margin_bottom="" animation_type="" animation_direction="left" animation_speed="0.3" animation_offset="" last="no"][fusion_imageframe image_id="3647|600" max_width="" style_type="" blur="" stylecolor="" hover_type="none" bordersize="" bordercolor="" borderradius="" align="center" lightbox="no" gallery_id="" lightbox_image="" lightbox_image_id="" alt="" link="" linktarget="_self" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id="" animation_type="" animation_direction="left" animation_speed="0.3" animation_offset=""]https://produktfinalny.pl/wp-content/uploads/2019/02/lokalne-SEO-3-profil-google-moja-firma-600x375.jpg[/fusion_imageframe][/fusion_builder_column][fusion_builder_column type="2_3" layout="2_3" spacing="" center_content="yes" link="" target="_self" min_height="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id="" background_image_id="" background_color="" background_image="" background_position="left top" undefined="" background_repeat="no-repeat" hover_type="none" border_size="0" border_color="" border_style="solid" border_position="all" padding_top="" padding_right="" padding_bottom="" padding_left="" margin_top="" margin_bottom="" animation_type="" animation_direction="left" animation_speed="0.3" animation_offset="" last="no"][fusion_text columns="" column_min_width="" column_spacing="" rule_style="default" rule_size="" rule_color="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id=""]

3. Stworzenie profilu Google Moja Firma

Stworzenie strony Google Moja Firma to kluczowy krok w kierunku ułatwienia wyświetlania Twojej firmy w ważnych usługach Google, takich jak lokalne wyniki wyszukiwania i Mapy Google (Trójpak Google). Profil Google Moja Firma (i jego odpowiednik Microsoft, Bing Places for Business) powinien zawsze być pierwszą wizytówką, którą zweryfikujesz i przejmiesz na własność.

[/fusion_text][/fusion_builder_column][fusion_builder_column type="1_3" layout="1_3" spacing="5%" center_content="no" link="" target="_self" min_height="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id="" background_image_id="" background_color="" background_image="" background_position="left top" undefined="" background_repeat="no-repeat" hover_type="none" border_size="0" border_color="" border_style="solid" border_position="all" padding_top="2%" padding_right="2%" padding_bottom="2%" padding_left="2%" margin_top="" margin_bottom="" animation_type="" animation_direction="left" animation_speed="0.3" animation_offset="" last="no"][fusion_imageframe image_id="3648|600" max_width="" style_type="" blur="" stylecolor="" hover_type="none" bordersize="" bordercolor="" borderradius="" align="center" lightbox="no" gallery_id="" lightbox_image="" lightbox_image_id="" alt="" link="" linktarget="_self" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id="" animation_type="" animation_direction="left" animation_speed="0.3" animation_offset=""]https://produktfinalny.pl/wp-content/uploads/2019/02/lokalne-SEO-4-zarzadzanie-opiniami-600x375.jpg[/fusion_imageframe][/fusion_builder_column][fusion_builder_column type="2_3" layout="2_3" spacing="" center_content="yes" link="" target="_self" min_height="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id="" background_image_id="" background_color="" background_image="" background_position="left top" undefined="" background_repeat="no-repeat" hover_type="none" border_size="0" border_color="" border_style="solid" border_position="all" padding_top="" padding_right="" padding_bottom="" padding_left="" margin_top="" margin_bottom="" animation_type="" animation_direction="left" animation_speed="0.3" animation_offset="" last="no"][fusion_text columns="" column_min_width="" column_spacing="" rule_style="default" rule_size="" rule_color="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id=""]

4. Zarządzanie recenzjami i ocenami.

Prawdziwe recenzje są bardzo ważne zarówno dla pokazania jakości twojej usługi, jak i dla wysyłania sygnałów do wyszukiwarek, że twoja witryna i świadczone usługi są zaufane i użyteczne. Liczba otrzymywanych recenzji, ogólna jakość recenzji i autorytet samych witryn z opiniami to czynniki ważne dla lokalnych rankingów wyszukiwania.

[/fusion_text][/fusion_builder_column][fusion_builder_column type="1_3" layout="1_3" spacing="5%" center_content="no" link="" target="_self" min_height="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id="" background_image_id="" background_color="" background_image="" background_position="left top" undefined="" background_repeat="no-repeat" hover_type="none" border_size="0" border_color="" border_style="solid" border_position="all" padding_top="2%" padding_right="2%" padding_bottom="2%" padding_left="2%" margin_top="" margin_bottom="" animation_type="" animation_direction="left" animation_speed="0.3" animation_offset="" last="no"][fusion_imageframe image_id="3652|600" max_width="" style_type="" blur="" stylecolor="" hover_type="none" bordersize="" bordercolor="" borderradius="" align="center" lightbox="no" gallery_id="" lightbox_image="" lightbox_image_id="" alt="" link="" linktarget="_self" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id="" animation_type="" animation_direction="left" animation_speed="0.3" animation_offset=""]https://produktfinalny.pl/wp-content/uploads/2019/02/lokalne-SEO-5-budowa-linkow-zwrotnych-v2-600x375.jpg[/fusion_imageframe][/fusion_builder_column][fusion_builder_column type="2_3" layout="2_3" spacing="" center_content="yes" link="" target="_self" min_height="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id="" background_image_id="" background_color="" background_image="" background_position="left top" undefined="" background_repeat="no-repeat" hover_type="none" border_size="0" border_color="" border_style="solid" border_position="all" padding_top="" padding_right="" padding_bottom="" padding_left="" margin_top="" margin_bottom="" animation_type="" animation_direction="left" animation_speed="0.3" animation_offset="" last="no"][fusion_text columns="" column_min_width="" column_spacing="" rule_style="default" rule_size="" rule_color="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id=""]

5. Pozyskiwanie dobrej jakości linków zwrotnych.

Naturalnie pozyskane linki zwrotne z dobrze znanych witryn internetowych pomagają wyszukiwarkom w rozpoznawaniu witryny jako zaufanego źródła informacji oraz zwiększają aspekt "znaczenia" w lokalnego algorytmie wyszukiwania. Linki z lokalnych gazet, blogerów, firm z branży i stowarzyszeń biznesowych, a także wizytówki, mogą pomóc i poprawić widoczność wyszukiwania.

[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]