Ankieta: Lokalne SEO - "rzemieślnicza" branża zdominowana przez małe agencje pozycjonerskie.

[fusion_builder_container hundred_percent="no" hundred_percent_height="no" hundred_percent_height_scroll="no" hundred_percent_height_center_content="yes" equal_height_columns="no" menu_anchor="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" status="published" publish_date="" class="" id="" background_color="" background_image="" background_position="center center" background_repeat="no-repeat" fade="no" background_parallax="none" enable_mobile="no" parallax_speed="0.3" video_mp4="" video_webm="" video_ogv="" video_url="" video_aspect_ratio="16:9" video_loop="yes" video_mute="yes" video_preview_image="" border_size="" border_color="" border_style="solid" margin_top="" margin_bottom="" padding_top="" padding_right="" padding_bottom="" padding_left=""][fusion_builder_row][fusion_builder_column type="1_1" layout="1_1" spacing="" center_content="no" link="" target="_self" min_height="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id="" background_color="" background_image="" background_image_id="" background_position="left top" background_repeat="no-repeat" hover_type="none" border_size="0" border_color="" border_style="solid" border_position="all" padding_top="" padding_right="" padding_bottom="" padding_left="" margin_top="" margin_bottom="" animation_type="" animation_direction="left" animation_speed="0.3" animation_offset="" last="no"][fusion_title hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id="" content_align="left" size="1" font_size="40" line_height="" letter_spacing="" margin_top="" margin_bottom="" text_color="" style_type="none" sep_color=""]

Ankieta: Lokalne SEO - "rzemieślnicza" branża zdominowana przez małe agencje pozycjonerskie.

[/fusion_title][fusion_title hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id="" content_align="left" size="2" font_size="20" line_height="" letter_spacing="" margin_top="" margin_bottom="" text_color="#444444" style_type="none" sep_color=""]

Około 53 procent firm zajmujących się lokalnym SEO ma 10 lub mniej klientów.

[/fusion_title][fusion_text columns="" column_min_width="" column_spacing="" rule_style="default" rule_size="" rule_color="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id=""]

Nowa ankieta z BrightLocal wskazuje aktualny stan agencji marketingowych zajmujących się lokalnym pozycjonowaniem SEO. W badaniach ankietowano około 650 agencji cyfrowych, freelancerów SEO i wewnętrznych marketingowców z małych firm i przedsiębiorstw. Wyniki ogólnie opisują segment rynku, który stoi w obliczu wyzwań, ale jest optymistyczny - odzwierciedla dynamiczny i stale zmieniający się charakter wyszukiwania organicznego.

Wielkość agencji i przychody.

Większość (54 procent) osób zajmujących się lokalnym SEO to mniejsze agencje i małe firmy. Jednak liczba dużych agencji zaangażowanych w lokalne SEO wzrosła nieco w porównaniu z dwoma latami.

[/fusion_text][/fusion_builder_column][fusion_builder_column type="1_1" layout="1_1" spacing="" center_content="no" link="" target="_self" min_height="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id="" background_image_id="" background_color="" background_image="" background_position="left top" undefined="" background_repeat="no-repeat" hover_type="none" border_size="0" border_color="" border_style="solid" border_position="all" padding_top="" padding_right="" padding_bottom="" padding_left="" margin_top="50" margin_bottom="50" animation_type="" animation_direction="left" animation_speed="0.3" animation_offset="" last="no"][fusion_imageframe image_id="3589|full" max_width="80%" style_type="" blur="" stylecolor="" hover_type="liftup" bordersize="20" bordercolor="#ffffff" borderradius="" align="center" lightbox="yes" gallery_id="" lightbox_image="" lightbox_image_id="" alt="Badania z BrightLocal. Udział małych agencji w rynku lokalnego pozycjonowanie SEO." link="" linktarget="_self" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id="" animation_type="" animation_direction="left" animation_speed="0.3" animation_offset=""]https://produktfinalny.pl/wp-content/uploads/2019/02/Lokalne-pozycjonowanie-SEO-brightlocal-badania.png[/fusion_imageframe][/fusion_builder_column][fusion_builder_column type="1_1" layout="1_1" spacing="" center_content="no" link="" target="_self" min_height="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id="" background_color="" background_image="" background_image_id="" background_position="left top" background_repeat="no-repeat" hover_type="none" border_size="0" border_color="" border_style="solid" border_position="all" padding_top="" padding_right="" padding_bottom="" padding_left="" margin_top="" margin_bottom="" animation_type="" animation_direction="left" animation_speed="0.3" animation_offset="" last="no"][fusion_text columns="" column_min_width="" column_spacing="" rule_style="default" rule_size="" rule_color="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id=""]

Większość respondentów miała mniej niż 20 klientów SEO, z czego 53 procent miało mniej niż 10. Największa grupa (65 procent) zarabiała mniej niż 1 milion USD rocznie od swoich klientów SEO (niektóre znacznie mniej); około 18 procent zarabia od 1 miliona do 5 milionów, a 6 procent zarabia więcej niż 5 milionów dolarów rocznie. A 18 procent stwierdziło, że nie wie, ile zarabiają od lokalnych klientów SEO.

Miesięczne kwoty "planów abonamentowych" były wszędzie, ale większość (59 procent) mieściła się w przedziale od 100 do 1000 USD. Jeśli chodzi o stawki godzinowe, 30 procent respondentów naliczało opłaty od 50 do 100 USD, a 34 procent od 100 do 150 USD, a 28 procent pobierało więcej.

Zdecydowana większość praktykujących (83 procent) zarabia 100 000 USD lub mniej, a 17 procent zarabia powyżej tej kwoty.

Większość (56 proc.) Stwierdziła, że ​​w tym roku trudniej będzie uzyskać lokalne wyniki SEO dla klientów, ale ta liczba faktycznie spada w porównaniu z 2017 r. Innymi słowy, więcej osób z branży SEO jest optymistami co do potencjalnej wydajności. W rzeczywistości 93 procent ankietowanych marketerów stwierdziło, że są "dość optymistyczni" lub "bardzo optymistycznie nastawieni" co do perspektyw dla całej branży SEO.

[/fusion_text][/fusion_builder_column][fusion_builder_column type="1_1" layout="1_1" spacing="" center_content="no" link="" target="_self" min_height="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id="" background_image_id="" background_color="" background_image="" background_position="left top" undefined="" background_repeat="no-repeat" hover_type="none" border_size="0" border_color="" border_style="solid" border_position="all" padding_top="" padding_right="" padding_bottom="" padding_left="" margin_top="50" margin_bottom="50" animation_type="" animation_direction="left" animation_speed="0.3" animation_offset="" last="no"][fusion_imageframe image_id="3600|full" max_width="80%" style_type="" blur="" stylecolor="" hover_type="liftup" bordersize="20" bordercolor="#ffffff" borderradius="" align="center" lightbox="yes" gallery_id="" lightbox_image="" lightbox_image_id="" alt="Badania z BrightLocal. Udział małych agencji w rynku lokalnego pozycjonowanie SEO." link="" linktarget="_self" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id="" animation_type="" animation_direction="left" animation_speed="0.3" animation_offset=""]https://produktfinalny.pl/wp-content/uploads/2019/02/Lokalne-pozycjonowanie-SEO-brightlocal-badania2.png[/fusion_imageframe][/fusion_builder_column][fusion_builder_column type="1_1" layout="1_1" spacing="" center_content="no" link="" target="_self" min_height="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id="" background_color="" background_image="" background_image_id="" background_position="left top" background_repeat="no-repeat" hover_type="none" border_size="0" border_color="" border_style="solid" border_position="all" padding_top="" padding_right="" padding_bottom="" padding_left="" margin_top="" margin_bottom="" animation_type="" animation_direction="left" animation_speed="0.3" animation_offset="" last="no"][fusion_text columns="" column_min_width="" column_spacing="" rule_style="default" rule_size="" rule_color="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id=""]

Najbardziej atrakcyjne i pożądane przez klientów lokalne usługi marketingu i pozycjonowania to:

  1. Projektowanie stron internetowych
  2. Optymalizacja na miejscu
  3. Audyty i analizy SEO. PPC
  4. Optymalizacja GMF
  5. Media społecznościowe
  6. Zarządzanie reputacją
  7. Zarządzanie "citations"
  8. Budowa profilu linków zwrotnych
  9. Tworzenie i optymalizacja treści

[/fusion_text][fusion_text columns="" column_min_width="" column_spacing="" rule_style="default" rule_size="" rule_color="" hide_on_mobile="small-visibility,medium-visibility,large-visibility" class="" id=""]

W odpowiedzi na pytanie, w jaki sposób pozyskali nowych klientów, usługodawcy odpowiedzieli, że głównym źródłem jest polecenie, a następnie samo SEO.  Marketing treści był trzecim miejscu, później grupy lokalne, a następnie płatna reklama PPC, a następnie konferencje i Facebook. Ta ostatnia spadła jako źródło nowych transakcji z trzeciego numeru w zeszłym roku do numeru siedem w tym roku.

Dlaczego powinieneś to wiedzieć?

Wydaje się, że branża SEO nie jest martwa, i stale rośnie w agencjach biorących udział w ankiecie. Jednak lokalne SEO to podsegment, który obecnie jest zdominowany przez mniejsze firmy i mniejszy kapitał.

Wiele osób z branży traktuje lokalne SEO jako niszę lub postrzega ją jako zasób dla małych firm. Jednak tak na prawdę jest inaczej. Lokalne pozycjonowanie to coś, na czym powinna się skupić każda firma lub marka sprzedająca usługi bądź produkty za pośrednictwem sklepów fizycznych lub punktów usługowych.

Możesz zobaczyć pełne wyniki ankiety BrightLocal tutaj. Porównanie i kontekst znajdziesz w nowej ankiecie agencji Marketing Land dotyczącej większych trendów agencji.

[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]